Vad finns det för Knabstrupper hingstar??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dessie
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad finns det för Knabstrupper hingstar??

Hej! Har ett 3-årigt knabstruppersto som är efter Conetti Lynghöj, en kanonhingst i Danmark. Gå in på www.knab.dk och hingstlista, så får Du alla uppgifter Du behöver om honom. Min "bäbis" är idag cirka 160 cm, men blir troligen runt 165 cm. Hon har ett härligt lynne och temprament och är mycket lyhörd för allt. Inridningen går som på räls, inga problem med något.

Lycka till :banana:

pastejja skrev:
Om du inte bor allt för långt från Danmark, kan jag rekomendera att du tar en koll på de danka knabstrupperhingstarna, där finns en del riktiga godingar!!! :)

Om inte annat har jag för mig att du kan välja någon annan hingst(ej skimmel, skäck, isabell eller gulbrun) som är godkänd för sin ras. Om du vill ha en garanterad tigrerad avkomma så kan du välja en homozygot(fewspotted, heter på svenska?).
Lycka till med ditt val, knabstrupper är en humoristisk ras. Vad har du för sto?

Jag bor i värmland! jag har tittat mycket på hingstlistan från danska knabstrupper sidan och har "fastnat" lite för en... :angel: JOHN WAYNE heter han och är grå schabrakskäck tror ja de heter!! helt underbart vacker, mitt sto finns på bild någonstans på sidan här!
Hon är en korsning kanske ja ska säga så hon är inte renrasig! men härlig för de :smirk:

John Wayne är brunmelerad (stickelhårig, inte skimmel) schabraktiger.

Söt häst, men inget jag skulle använda.

CillaW skrev:
John Wayne är brunmelerad (stickelhårig, inte skimmel) schabraktiger.

Söt häst, men inget jag skulle använda.

oj förlåt! såg fel!!

Va skulle du andvända för hingst då??

Kan inget om rasen men Figaro tyckte ja va fin.
Synd att dom skall stå i danmark, eller deras stambok kanse inte är uppen för en nf- xx korsnig, men fin va han i alla fall av det man fick se på bilderna.

Kram

Jag har inte funderat så noga på det - det är svårt att bilda sig en uppfattning bara från en bild. Jag ska nog åka över och titta på hingstarna innan jag bestämmer mig för ev betäckning nästa vår.
Ravaldi gillar jag, men bilden på sidan är inget vidare. Don Ibrahim ser snygg ut på bild. Plet af... vad det nu var... är ett alternativ, främst pga stammen.
Jag vill helst använda hingstar som finns i renavelsprogrammet, men jag har nog ett annat mål med min avel.
Tidigare har jag använt Faust af Elmelygaard, men han har ju flyttat till England.

Dessie skrev:
Hejsan, är ute och tittar lite efter en hings till mitt knabstrupper sto, som jag hade tänkt att betäcka nästa vår, men nu undrar jag om det är någon som har lite mer koll på vad det finns för Knabstupper hingstar :)
/Dessie

Gå in på den danska hemsidan där är lite mer att välja på

Dessie skrev:
Hejsan, är ute och tittar lite efter en hings till mitt knabstrupper sto, som jag hade tänkt att betäcka nästa vår, men nu undrar jag om det är någon som har lite mer koll på vad det finns för Knabstupper hingstar :)
/Dessie

Gå in på den danska hemsidan där är lite mer att välja på! :banana:
Själv har jag valt CONETTI LYNGHØJ på två av mina ston och dom andra två har jag valt XANTHOS och RASMUS AF HALLUNDBÆK :rofl:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka