Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel 3-årstesterna börjar ju vara avklarade på en del ställen i landet, har ni varit där och tittat? Sett några stjärnor? Ni som har... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 953
Senast: Anzzie
·
S
Avel Mitt sto som de första dagarna efter fölningen var sprängfylld har nu fått pyttelite mjölk. Är det någon som har några pålitliga...
Svar
19
· Visningar
2 158
Senast: emindy
·
Avel Jag undrar hur ni binder fölet på en ridtur Har ni det löst eller binder ni det. Jag har problem att jag måste gå på en stor väg. Har... 2
Svar
20
· Visningar
3 762
Senast: MissFideli
·
Avel Någon som vet om han fortfarande verkar i aveln? Född 1978 e Cor de la Bryère u Adola e Consul. Någon som vet Adolas stam?
Svar
2
· Visningar
734
Senast: MissFideli
·
Avel Har en fölunge i stallet som är efter ett fuxfärgat sto halvblod och efter en skimmelfärgad hingst, fullblodsarab. Fölet är mellanbrunt...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Joyride
·
Avel När tycker ni att stoet blir för gammalt för att betäckas? När blir påfrestningen för stor för att man ska "utsätta" stoet för...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·
S
Avel Äntligen är årets första fölunge här. I går morse blev det ett hingstföl e: AKRIBORI. Fölning gick bra trots att jag haft väldig...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: CK
·
U
Avel kom bara att tänka på en sak.. vad har man för individbedömningar på fullblod och travhästar?? :confused:
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Snurrfian
·
K
Avel :confused: Hur kan man ta reda på hur hög dräktighetsprocent en hingst har? Har hingsten samma värde både på semin och naturlig...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: bonzie
·
K
Avel Jag funderar på om mitt sto har för lite mjölk? Fölet föddes förra torsdagen. Men han puffar och putter väldigt mycket och stoet drar...
Svar
5
· Visningar
1 330
E
Avel Hej Är det någon som har information om dessa hingstar från danmark? Bilder osv.... Har en ettåring med dessa hingstar på moderns sida.
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: ecken81
·
K
Avel Jag har tänkt att betäcka mitt connemara sto, men vet inte vilken hingst jag skall välja. Jag vill ha en connemara hingst som ger... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 991
Senast: FT_ryttare
·
Avel Började fundera efter att ha läst en annan tråd. Hur mkt av stoets råmjölk kan man ta och spara utan att det påverkar fölet ...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: clownen
·
B
Avel Kan man stamboksföra ett triangelmärkt sto ? 2
Svar
25
· Visningar
1 744
Senast: athena
·
Z
Avel Har ett sto med ren hoppstam; Argentinus på faderns sida och tyskt hoppblod på moderns. Ska betäcka henne och funderar på...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: Aladdin
·
Avel Eftersom ingen svarat på min tråd på Hästverksamhet provar jag här och formulerar mig annorlunda :). Jag ska låna ut ett sto som ska...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: athena
·
B
Avel Jag kommer för första gången nu i sommar att ha hand om ett sto som ska ha föl. Vad bör jag tänka på? Vad anser ni vara bäst, att föla...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Bodbäckspålle
·
  • Låst
Avel Oh jag blir inte klok...4 dgr över tiden idag. Inte mkt iofs, men man vill ju så gärna att den ska komma ut nuuuu. ;) Igårmorse hade... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
26 093
Senast: ameo
·
Avel Jag har precis köpt ett sto som är e: Pontus-Ganesco-Dolman xx. Hon har tävlat 120 cm i hoppning och LB dressyr, kommer att starta LA... 2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: shady
·
Avel har ingen koll alls vad de finns för hingstar så nu vill jag ha hjälp... castor- gulliver har ett sto som ser ut som en sporthäst...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyr raser?
  • Födda 2022