Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Började fundera efter att ha läst en annan tråd. Hur mkt av stoets råmjölk kan man ta och spara utan att det påverkar fölet ...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: clownen
·
B
Avel Kan man stamboksföra ett triangelmärkt sto ?
2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: athena
·
Z
Avel Har ett sto med ren hoppstam; Argentinus på faderns sida och tyskt hoppblod på moderns. Ska betäcka henne och funderar på...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Aladdin
·
Avel Eftersom ingen svarat på min tråd på Hästverksamhet provar jag här och formulerar mig annorlunda :). Jag ska låna ut ett sto som ska...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: athena
·
B
Avel Jag kommer för första gången nu i sommar att ha hand om ett sto som ska ha föl. Vad bör jag tänka på? Vad anser ni vara bäst, att föla...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Bodbäckspålle
·
  • Låst
Avel Oh jag blir inte klok...4 dgr över tiden idag. Inte mkt iofs, men man vill ju så gärna att den ska komma ut nuuuu. ;) Igårmorse hade...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
26 046
Senast: ameo
·
Avel Jag har precis köpt ett sto som är e: Pontus-Ganesco-Dolman xx. Hon har tävlat 120 cm i hoppning och LB dressyr, kommer att starta LA...
2
Svar
23
· Visningar
1 683
Senast: shady
·
Avel har ingen koll alls vad de finns för hingstar så nu vill jag ha hjälp... castor- gulliver har ett sto som ser ut som en sporthäst...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: LadySara
·
I
Avel Fick precis hem senaste numret av Welshponny-Nytt och blev lite dyster. När man läser betäckningsstatistiken blir man fundersam, det är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 786
Senast: cassan
·
Avel En dum fraga kanske, men ar det ok att avmaska samma dag som ett sto ska betackas?? Mitt i all hysteri har hemma har jag glomt bort att...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Molekyl
·
Avel Är det någon som vet om, och i så fall var, man kan betäcka med hingsten Sandro Hit i Sverige?
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Jet
·
Avel Har jobbat med avel tidigare, då med renrasiga hästar och en ras som inte är spec rastypisk.. mina korkade frågor är nu som följer...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: Welsh
·
I
Avel Det tillkännages mest halvblodshingstars död, men jag bidrar med info för oss ponnyentusiaster. Nu gör sig källor nämda att den gamla...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Rodde
·
Avel En del av er har ju sett min lilla hingst. Han är svart nu och min fråga är , kommer han förbli svart? Hans pappa är skäck och...
Svar
18
· Visningar
1 412
Senast: lakrits
·
X
Avel Får man delta med ett rent fullblod där om han har en halvblodsavkomma? de är ju godkända för avel iaf? Och hur vanligt är det att...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: tant agda
·
R
Avel Vad gör man om man ställs i situationen att man måste avliva ett sto som har en månads fölunge? :cry: Är det för sent att hitta en...
2
Svar
23
· Visningar
3 142
Senast: knyttet
·
P
Avel nu kom jag på en fråga till som jag gått och grubblat på... när trillar hingstarnas kulor ner? ( tur att dessa forum finns så att man...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: ancan
·
Avel Kom på nu lite akut, sto 2 är ju igång sprutad idag och kommer då förhoppningsvis upp i brunst de närmsta dagarna och skall ju då...
Svar
10
· Visningar
1 968
B
Avel Någon som vet lite mer om denna hingst? Eller hans avkommor? Bilder? Tack!
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: belize
·
W
Avel Är det lämpligt att betäcka ett ponnysto som är 3 år? :confused: Jag skulle vilja få förslag på hopphingstar D ponnyer i västra...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 916
Senast: Rodde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30