Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel E. Pegasus - Elektron, är han ens avelsvärderad?
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 741
Senast: ameo
·
S
Avel Jag undrar om någon har bild på denna herre? Det står en svart liten hingst i min tränares stall som heter Beach boy. undrar om det är...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: _saarah
·
A
Avel Jo, det är så (jag är VÄLDIGT tidigt ute ,men måste ju börja fundera :D ) att vi har ev tänkt att betäcka mammas sto nästa år. Hon är...
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: md5krist
·
S
Avel Var inne på breeders trust hemsida och såg att hingsten DECOTAUGE fanns med bland deras hingstrabatter. Är det någon här som vet något...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 209
Senast: Sabina_Larsson
·
S
Avel Är det någon som vet något om connemarahingsten Kulan Kavat? Såg honom på en mindre tävling en gång och skulle vilja veta mer...
Svar
1
· Visningar
689
E
Avel ....inatt beslöt sig fölet att titta ut (e BH Romancier u: Warsteiner-Amiral-Caylon). Allt gick bra men imorse när stoet skulle äta så...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Masse
·
Avel Nu ska mitt sto snart iväg på ny betäckning. Då jag var kompisen och hämtade hennes sto på stationen igår så fick jag en chock när jag...
Svar
19
· Visningar
1 548
Senast: Zini
·
Avel Hej! Har länge funderat på hur tillförlitligt ultraljud är, speciellt när jag suttit och kollat genom alla lappar om UL...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: CK
·
K
Avel I "mitt" stall så står det en valack ett sto och hingstens mamma som är högdräktig. Hingsten är 1 år gammal. Vad har ni för åsikter om...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: CK
·
Avel Vad gör ni på dagarna? Hur många hästar har ni? Inseminerar ni elelr har ni naturlig betäckning? Hur vanligt är det eg med naturlig?
Svar
16
· Visningar
2 253
Senast: ameo
·
K
Avel Undrar lite över en sak. Hur länge låter ni fölet och stoet gå ute i hagen de första dagarna? Mitt sto går själv med fölet i en mindre...
Svar
12
· Visningar
3 773
Senast: Ramona
·
J
Avel Mitt sto fölade idag på morgonen och hon och fölis är ute i hagen nu. Hennes vanliga hagkompis (annat sto som är högst i rang) står i en...
Svar
17
· Visningar
1 603
Senast: Rodde
·
Avel Är det bara Flyinge som har tävling/utlottning där man kan vinna en betäckning, eller finns det nå'n mer??
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: Salient
·
Avel Måste man ha hästpass när man ska betäcka sitt sto? Jag har inte skaffat hästpass ännu, räcker det inte med reg pappren?
Svar
12
· Visningar
1 094
Senast: Cesam
·
E
Avel Hingstfölet föddes Pingstdagen och han har fortfarande inte lagt sig ner för att vila. Gick ute hela dagen tillsammans med mamma (i en...
Svar
7
· Visningar
1 411
·
N
Avel Fick som många vet ett hingstföl den 27/4-05. Det började med att det var en ganska jobbig förlossning där vi fick hjälpa till att få ut...
Svar
11
· Visningar
979
·
T
Avel Det verkar finnas någonslags föreställning om att föla ute skulle vara fel och dumt... Själv anser jag att det inte borde vara något mer...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: Xenox
·
K
Avel Hur vanligt är det att man gör abort på Ston? Det är väl så som det är med människor att ju längre tiden går ju mera komplikationer det...
Svar
1
· Visningar
727
·
R
Avel Om man betäcker ett arabsto med en halvblodshingst eller tvärtom räknas hästen som en korsning då eller som ett halvblod? Tänker på att...
Svar
8
· Visningar
1 358
·
Avel Det säjs att stoet ofta gör likadant från år till år angående dräktighetens längd. Dva att hon t.ex alltid går ca 2 veckor över tiden...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Darby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka