Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Avel Finns det någon som kan berätta om vad som krävs för att hästar skall få Z-brännmärkning? Berätta gärna vad ni vet......
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: hoppsann
·
Avel Såg en tråd på gnägg om att Flippans ägare nu slutgiltigt bestämt sig för att genomföra ett embryotransfer. Den etiska diskussionen...
2
Svar
31
· Visningar
2 966
Senast: Venezuelas
·
S
Avel Jag har alltid drömt om en frieserhäst. Kommer nog tyvärr aldrig ha råd att köpa någon men jag skulle ändå vilja veta mer om rasen. Är...
2
Svar
30
· Visningar
3 639
Senast: JennyK
·
Avel Eftersom jag numera är ponnymamma så har jag börjat fundera över detta med var folk köper sina ponnyer. Rätta mig om jag har fel, men...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 230
Senast: Lady_S
·
P
Avel Tänkte bara kolla om det är fler av er som har haft problem med era hingstungar vid födseln och ett par dagar efter när det gäller...
Svar
18
· Visningar
1 311
Senast: Morotsbiten
·
Avel Ja alla idkontrollanter. I morse fick ida ett stoföl med blågrå ögon. har en stjärn som inte går över eller mot ögonen. Id...
Svar
11
· Visningar
2 343
Senast: Ramona
·
B
Avel Är det dumt att avla på ett sto som har exteriör begränsning; rakhasighet?! Är det ärftligt? :bump:
2
Svar
22
· Visningar
4 329
Senast: sannabroling
·
Avel Om allt går som det ska så kommer jag att få ett föl nästa vår, mitt första *längtar* :) Men redan nu så har jag börjat fundera över...
Svar
9
· Visningar
1 101
Avel Hej! Jag skulle gärna vilja veta var flaxanlaget "hör hemma"? Kan alla hästar, oavsett färg, ha det ljusa tagel som flaxanlaget ger...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: Jadzia
·
V
Avel Vet inte om jag lägger denna tråd på rätt ställe, men jag provar här. När jag klämde på stoets jur idag, kom det ut en mjölkaktig...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: vivianhegre
·
B
Avel Är det någon som har bild på Lipton/eller länk till nån sida med honom? (som står hos Claes e:Limelight?) Tack! /Lina
Svar
4
· Visningar
971
B
Avel Kan man beställa den på internet? Eller är det ridsport-butiker som säljer den? /Lina
Svar
1
· Visningar
702
Senast: ameo
·
Avel eller har? Hur har det gått? har erat sto blivit dräktig på en gång eller fick ni seminera flera gånger. Hur funkade sammarbetet...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: Scilla
·
Avel Har frågat tidigare men nu finns det bild: Vilken hingst skulle ni rekommendera till detta sto? OBS! att hon är 17 år och...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: crazy
·
B
Avel Storlek på 04-fölen? Hur stora är era föl som föddes i våras nu i december? Bodil
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 003
Senast: grimman
·
B
Avel Min travhäst är efter Barbeque, är det någon som vet ngt om honom? Temperament, insprugna pengar, färg, övrig fakta? Skulle vara roligt...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Bärin
·
T
Avel om man har en silversvart hingst, vad ska stoet ha för färg för att det ska kunna bli en silevrbrun?för en svart kan väl inte nedärva...
2
Svar
20
· Visningar
1 669
Senast: Mampas
·
V
Avel Det är min hästs farfars far :D Iofs är min häst ingen travhäst, men ändå, :D
2
Svar
32
· Visningar
2 145
Senast: Fabbe
·
Avel Har hittat en del matnyttigt på nätet men vill veta era egna erfarenheter! Positiva som negativa. Ett av mina ston är eventuellt...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: athena
·
  • Låst
Avel hur funkar de nu igen? Q blir 1 år den 14 maj. han är connemara. Calle blir 1 i juni och är halvblod. visst finns d nått mått man...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka