Sv: Finns det en marknad för svenskfödda ponnyer?
Att domarna har tävlat på en viss nivå ger dem nog inte mindre egna åsikter tror jag. Borde inte alla domare ha samma bedömningsgrunder? I dressyr är jag nog en riktigt dålig förlorare ibland. Men så tävlar jag inte dressyr längre heller...break_a_leg skrev:Jag vet inte vad de gör på domarkurserna, numera är ju ett av kriterierna att domarna själva ska ha tävlat upp till en viss nivå - dock tror jag inte att det var så tidigare. Vi har pratat mkt i stallet om det här med domarbiten, och även de som är vuxna säger att de tycker mindre bra om vissa domare pga deras bedömningsgrunder. Dock är det ingen av oss som är "dåliga förlorare"
Borde inte sådana domare kunna anmälas? De är ju uppenbarligen inte opartiska! För sportens bästa borde man ju vilja ha så opartiska domare som möjligt. Precis som man inte vill ha mätmän som skriver en annan höjd på mätintyget än vad mätstickan visade...Rodde skrev:Nej helt klart, vi har slutat tävla för vissa domare. Det finns domare som dömer upp sina egna ekipage också. jag vet minst två där ekipage från domarens egna klubb alltid vinner.
Men bedömningssport är ju sådan att det är i betraktarens ögon allt sker!