Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Följande går att läsa på www.gransbostuteri.com : Den 14:e april insjuknade Bernstein akut och vi var tvungna att ta bort honom samma...
2
Svar
22
· Visningar
2 434
Senast: Zuzzi
·
M
Avel har en fråga ang registrering av welsh mountain: om pappan inte är godkänd men registrerad har full stam, mamman är B-premierad båda...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: EmblaAsk
·
Avel vad är det egentligen man bedömmer vid avelsgodkännande?? jag vet ju att man bedömer gångarterna, hoppförmågan (om det är hopphingst)...
Svar
1
· Visningar
706
G
Avel Jag tänkte nämligen höra av mig till dem och berätta att de fått ytterliggare ett diplom åt honom. Vårt 3års sto (e: Magini) fick...
Svar
2
· Visningar
2 721
Senast: Jet
·
Avel Körde i väg hästen för seminering igår och idag kollades hon och då hade hon ett ägg som bedömdes som en tvåa och seminstationen ringer...
Svar
18
· Visningar
3 435
Senast: Scilla
·
Avel Hej! En av mina favorit hästar i stallet är efter Great Pleasure. Har ingen anning om vilken ras han är. Men avkomman är importerad...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Demon
·
K
Avel I våran hästhage går mitt sto + en ettårig hingst och hans mamma och en valack. Hingstar blir ju könsmogna vid 1-2 års ålder. Och jag...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: kristalia
·
Avel Nu startar jag en helt ny tråd i ämnet. Jag vill betäcka mitt varmblodssto med en lite bastantare, lugn ras och har själv fastnat för...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Carolrita
·
T
Avel Betäcker mitt sto med semin för första gången (tidigare har vi bara betäckt "naturligt"). Sköljning, spolning (kan tydligen heta...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
W
Avel Har ett 3-årigt sto e: Weltman ue: Magritte-Democritos. Hon har goda gångarter och hoppar mkt bra, men är ganska liten ca.160 cm (växer...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Lady
·
T
Avel Hur långt är det längsta ni kan tänka er att transportera erat sto för att få den hingst ni vill ha till henne? JAg funderar på att åka...
2
Svar
20
· Visningar
1 661
Senast: Thuja
·
H
Avel Jag har hittat en ettåring efter chess som verkar väldigt intressant. Har tidigare köpt mina hästar när de varit 3år, så jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Ramona
·
T
Avel Ett av våra ston är inte betäckt men har istället blivit skendräktig (av ren sympati med de andra?). Min fråga är nu vad NI brukar göra...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Iglatjarn
·
Avel Ni får förlåta en okunnig, men detta med papper och regler och allt vad det är har aldrig vart min starka sida. Hur som helst, jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Avel Eller ja, inte jag, men jag har lovat en kamrat att följa med när hennes halvblodsssto ska semineras vid nästa brunst. Det ska bli...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Dravena
·
N
Avel Jag har ett 3 årssto som tyvärr inte blev riktigt vad jag tänkt mig. Om hon klarar att ta ett klass 1 i hoppning så tänker jag betäcka...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Cyllene
·
Avel Hej, är det någon som vet om det finns någon Fredriksborgshingst i Sverige? Eller finns den närmaste kanske i Danmark? Bella
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Lisis
·
J
Avel Hej Jag har lite frågor angående aerline h. Jag skulle så hemskt gärna vilja ha ett föl efter honom för han är nog den finaste...
Svar
8
· Visningar
2 092
Senast: Jenni73
·
Avel Jag är totalt okunnig i tyska, men försöker hitta lite i statistiken för de tyska hingstarna. Hur länge måste de ha stått i aveln för...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Fredag
·
Avel Fick en broschyr från Hippo Essentia som bilaga till Ridsport. När jag läste om olika hingstar i den så stod det ibland "skena 20 cm"...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka