Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel ... kommer bli skimmel?? Fölet jag tänker på är fött brun med bläs, svart man och svans men med ljusbruna ben. Mamman är skimmel så det...
Svar
8
· Visningar
2 010
Senast: Iglatjarn
·
T
Avel Jag tycker att det kunde vara kul att veta vilka hingstar ni hade tänkt er i år.... Är själv sugen på Rydens Sensation...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: Abracadabra
·
O
Avel Är det vanligt med gul slemmaktig flytning och lite blod en vecka efter fölning? Eller är det en infektion tro?
Svar
3
· Visningar
2 549
Senast: CosmicQueen
·
Avel För er som har undrat sedan Grevagården! Nu har Ölandstvillingarna kommit. I natt runt 01 tiden ringde min mobil och beskedet att ett...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: CillaW
·
Å
Avel :confused: Hej skulle höra om någon vet något om att avla på hästar som är nymfomaner? Har en häst som blivit klassad som det men skulle...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: martha
·
Avel Finns det några godkända halvblodshinstar som ger lättare avkommor och betäcker naturligt?
Svar
13
· Visningar
1 242
Senast: Mahogney
·
Avel Dette er en nydelig hingst til dressuravel,selv om avkommene noen ganger blir litt skarpe.. Har noen derimot hørt om Michellino avkom...
Svar
6
· Visningar
1 795
Senast: ludda
·
A
Avel ja, att hon kommer bli skimmel är ju helt klart. men nu när vinterpälsen börjar åka av så är hon alldeles svart prickig i ljumskarna...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: AlterPride
·
E
Avel om man vill ha en mörk avkomma dvs ej skimmel, vad är säkrast att välja för hingst då ? Mitt sto är en skimmel.
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Magdalena
·
Avel ...vad gör man med den förrutom att tvätta med Jodopax?
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Cesam
·
I
Avel Jag som inte kan speciellt mycket om färger satt i dag och läste annonser. Såg ett silversvartskimmelsto till salu född -03. Har aldrig... 2
Svar
33
· Visningar
3 520
Senast: Itchie
·
P
Avel kvar till fölning. börjar bli nervös! vad ska man tänka på såhär nära fölningen. vad ska man göra? första gången för både mej o...
Svar
16
· Visningar
1 404
Senast: desiree
·
Avel Följande går att läsa på www.gransbostuteri.com : Den 14:e april insjuknade Bernstein akut och vi var tvungna att ta bort honom samma... 2
Svar
22
· Visningar
2 442
Senast: Zuzzi
·
M
Avel har en fråga ang registrering av welsh mountain: om pappan inte är godkänd men registrerad har full stam, mamman är B-premierad båda...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: EmblaAsk
·
Avel vad är det egentligen man bedömmer vid avelsgodkännande?? jag vet ju att man bedömer gångarterna, hoppförmågan (om det är hopphingst)...
Svar
1
· Visningar
710
G
Avel Jag tänkte nämligen höra av mig till dem och berätta att de fått ytterliggare ett diplom åt honom. Vårt 3års sto (e: Magini) fick...
Svar
2
· Visningar
2 724
Senast: Jet
·
Avel Körde i väg hästen för seminering igår och idag kollades hon och då hade hon ett ägg som bedömdes som en tvåa och seminstationen ringer...
Svar
18
· Visningar
3 444
Senast: Scilla
·
Avel Hej! En av mina favorit hästar i stallet är efter Great Pleasure. Har ingen anning om vilken ras han är. Men avkomman är importerad...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Demon
·
K
Avel I våran hästhage går mitt sto + en ettårig hingst och hans mamma och en valack. Hingstar blir ju könsmogna vid 1-2 års ålder. Och jag...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: kristalia
·
Avel Nu startar jag en helt ny tråd i ämnet. Jag vill betäcka mitt varmblodssto med en lite bastantare, lugn ras och har själv fastnat för...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka