Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel En liten fundering... Ni som avlar på era ston varje år, ger Ni dem stelkrampsvaccination en månad före fölning varje år? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 602
Senast: emindy
·
Avel Nu är hönsmamman (läs jag) igång igen. Igår upptäckte jag att mitt dräktiga sto har en utbuktning, som en lång brödlimpa i formen...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: Nafayette
·
B
Avel Finns det någon sida med info. Om hingsten. Om stallet. Bilder Har sökt men hittar inte mycket. Tack!
Svar
1
· Visningar
739
Senast: shady
·
Avel Har precis betäckt vårt sto och det är vårt första föl och stoets andra. Nu vill jag veta vad jag ska tänka på fram till födseln...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Beppo
·
W
Avel Jag har en liten fundering. Det är så att jag har en valack importerad från Tyskland som är E:Weltmeyer - DrosselKlang II. Hans...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Waikato
·
S
Avel Hur många är det som har sina ston med föl på bete med andra ston med föl? Hur viktigt tycker ni att det är?
2
Svar
32
· Visningar
4 010
Senast: Skruttan1982
·
Avel Ska kanske betäcka mitt sto med Bocelli, men jag har lite funderingar :smirk: . Har ännu inte lyckats hitta någon exteriörbild på honom...
2
Svar
22
· Visningar
2 346
Senast: Jarrah
·
Avel Information önskas om denna hingst! Det är ett fullblod som har verkat i aveln i Belgien men det är allt jag vet, har googlat lite...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: asan
·
Z
Avel Har köpt en tysk häst som är e: Democraat UE: Goldlack Någon som vet något om dessa?
Svar
10
· Visningar
1 712
Senast: Cat_and_rat
·
R
Avel Jag behöver hjälp av er som varit med... Mitt ena sto är utlånad som fostermamma till en liten fölunge. Hon tog till sig fölet på en...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Nafayette
·
Avel Donnerhall, Weltmeyer, Florestan och Rubenstein är ju hyffsat jämngamla. Om ni tar och sätter dem mot varandra... vilka har de egna...
Svar
17
· Visningar
1 593
Senast: Pockan
·
Avel Mitt treåriga arabsto är iväglämnad för betäckning. Hon har kommit i ordentlig brunst, men vägrar släppa upp hingsten. Hon slår inte...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Zondell
·
Avel Nu vill jag ha tips på vilka övervakningskameror håller måttet bra och inte...till stallet är det ca 30 m.....pliiiis..
2
Svar
29
· Visningar
4 541
Senast: lsz
·
S
Avel om jag har ett sto med gråa papper betyder väl det i detta fall att fadern inte är godkänd.... men om han har blivit godkänd nu efter...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Görel
·
Avel Tänkte bara jämföra lite vad era unghästar f. 03 har för mankhöjd nu. Skriv gärna när på året de är födda, ras, kön, höjd på far o...
2
Svar
28
· Visningar
3 195
Senast: sha
·
M
Avel Är det någon som har några synpunkter på Majim G? :love: Jag tycker att han är en väldigt vacker hingst, men problemet är ju att han...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: poloplayer
·
H
Avel Vad tyckte ni om hingstarna? Favoriter?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 613
Senast: crazy
·
R
Avel Satt och kollade på hästhoppningen igår och upptäckte att väldigt många av hästarna jag tyckte såg extra trevliga ut var efter Darco. Är...
Svar
6
· Visningar
1 679
Senast: Zenith
·
M
Avel Jag undrar vad era erfarenheter är angående vilka hingstar som kan passa till följande stam? * Vill alltså få fram hopphästar. * Gärna...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Mobby
·
A
Avel Kan ston vara dräktiga trots att veterinär har ultraljudat och konstaterat "icke dräktig"? Har någon varit med om liknande?
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka