Korsningar och registrering...

Sv: Korsningar och registrering...

Jag vet själv inte, eftersom jag bara haft henne i 4 år och det är cirka 15 år sedan hon slutade tävla. Men tydligen så avregistreras dem som "tävlande" travhäst, naturligtvis ändras inte "rasen" i och med detta.

Skruttan1982 skrev:
Jag har en korsning varmblod/nordsvensk...har inte reggat henne än eftersom hon bara är 1 månad, men när jag hörde med hingstägaren så sa han att man skulle regga henne på hingstens sida...

Åh, får man fråga hur denna ser ut ? Kanske kan lägga in en bild, eftersom det är just denna korsning jag funderat på.
Vilken hingst ? Brukshäst eller nsv travhäst ?

Sophia_ skrev:
Jag vet själv inte, eftersom jag bara haft henne i 4 år och det är cirka 15 år sedan hon slutade tävla. Men tydligen så avregistreras dem som "tävlande" travhäst, naturligtvis ändras inte "rasen" i och med detta.
Ett sto får bara tävla i trav tills hon är 10 år.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Jag undrar vilka rasförbund det finns som reggar korsningar, sk Part Bred, och hur det fungerar? Råkade på Svenska Welshponny &...
Svar
5
· Visningar
2 499
Senast: Asa_S
·
Avel Om man som vi, funderar på att låta betäcka ett Nordsvenskt Brukssto med hingst av annan ras, vilken ras skulle kunna vara lämplig då om...
2
Svar
31
· Visningar
4 489
Senast: EmmaBovary
·
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka