Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett 1-årigt halvblod som föddes fux men började så smått ändra färg mot skimmel vid ett par månaders ålder med gråa hår i svansen...
Svar
10
· Visningar
1 774
Senast: Ploppi
·
Avel När man läser utställnings poäng så använder man antingen en 50 eller 60 poängs skala. Jag vet att första siffran är typ med vad står...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Mitra
·
S
Avel Jag fick span på en supersnygg dressyrherre häromsistens, efter Dwight. Har aldrig nånsin stött på någon annan häst efter Dwight, eller...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: sthlm23
·
A
Avel Det står följande i 3 årstest pappren : Ston som tilldelats klass I eller II är berättigad till skådepenning. Exakt vad är detta...
2
Svar
22
· Visningar
5 019
Senast: Ancor
·
Avel Jag har funderat en tid på att skaffa en liten ponny till gården. De raser jag varit inne på är shettland, welsh eller russ. Vet inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 473
Senast: lila
·
L
Avel Någon som har årets Varmblodshingstkatalog och kan titta vilka ston som Finish hade 2004 ? Jätteglad om ni har tid att kolla in det...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Lurasmatte
·
J
Avel Halloj, Jag håller på lite grann med mitt föl, leder honom till och från hagen, borstar på honom, lyfter hovarna samt ger honom...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Jenni73
·
Avel Har sett en annons och blivit sugen på en häst. Efter Warsteiner / Ganesco. Warsteiner vet jag en del om, det finns mkt att läsa här på...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: curryfia
·
R
Avel ... kommer bli skimmel?? Fölet jag tänker på är fött brun med bläs, svart man och svans men med ljusbruna ben. Mamman är skimmel så det...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: Iglatjarn
·
T
Avel Jag tycker att det kunde vara kul att veta vilka hingstar ni hade tänkt er i år.... Är själv sugen på Rydens Sensation...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Abracadabra
·
O
Avel Är det vanligt med gul slemmaktig flytning och lite blod en vecka efter fölning? Eller är det en infektion tro?
Svar
3
· Visningar
2 542
Senast: CosmicQueen
·
Avel För er som har undrat sedan Grevagården! Nu har Ölandstvillingarna kommit. I natt runt 01 tiden ringde min mobil och beskedet att ett...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: CillaW
·
Å
Avel :confused: Hej skulle höra om någon vet något om att avla på hästar som är nymfomaner? Har en häst som blivit klassad som det men skulle...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: martha
·
Avel Finns det några godkända halvblodshinstar som ger lättare avkommor och betäcker naturligt?
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Mahogney
·
Avel Dette er en nydelig hingst til dressuravel,selv om avkommene noen ganger blir litt skarpe.. Har noen derimot hørt om Michellino avkom...
Svar
6
· Visningar
1 794
Senast: ludda
·
A
Avel ja, att hon kommer bli skimmel är ju helt klart. men nu när vinterpälsen börjar åka av så är hon alldeles svart prickig i ljumskarna...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: AlterPride
·
E
Avel om man vill ha en mörk avkomma dvs ej skimmel, vad är säkrast att välja för hingst då ? Mitt sto är en skimmel.
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Magdalena
·
Avel ...vad gör man med den förrutom att tvätta med Jodopax?
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: Cesam
·
I
Avel Jag som inte kan speciellt mycket om färger satt i dag och läste annonser. Såg ett silversvartskimmelsto till salu född -03. Har aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
3 516
Senast: Itchie
·
P
Avel kvar till fölning. börjar bli nervös! vad ska man tänka på såhär nära fölningen. vad ska man göra? första gången för både mej o...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: desiree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka