Höjd på föl/unghäst, så höga blir dom!

Sv: Storlek på 04-fölen?

Va trevligt å läsa !!!

Mitt hingstföl e Nactus är alltså "fullt normal" med sina ca 140 cm :) som 6 månader... *ler* Att han kommer bli lite "grövre" va uträknat me flit ! Psyket e dessutom UNDERBART på honom !!!

3751.jpg

Hej! Jag har ingen bild, fick hem henne för en vecka sedan! Tempramentsmässigt tycker jag att hon är bra, bestämd men aldrig dum. Man tar in henne i stallet ställer upp henne i duschspiltan och spolar benen som hon aldrig gjort annat. Och hon hade inte gjort det innan hon flyttade till mig!
Jag gillar henne :banana:

Vad läskigt detta var, när jag fick se bilden på ditt föl, är så lik fölet vi fick förra året efter Stanford, fast det är ett sto.

Jag är inte så bra på detta med datorer! Hur lägger man in en bild??? Någon som kan förklara! Har tagit en bild på min Hohenstein fölis nu men vet inte hur jag ska få dit den på lättaste sätt! :confused:

Du måste ha den upplagd på nätet. Sedan klickar du på knappen som ser ut som att det är ett berg på. Kommer då upp en ruta som det står http:// i kopiera adressen där du har bilden i denna ruta och klicka ok.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Mitt föl är arab-halvblod och född 12 juni och hon är ca 135 (kan gå ut och mäta mer exakt senare). Jag hade tänkt mig en häst på runt 160 men vet som var här och vaccinerade henne i dag trodde att hon skulle bli lika stor som mamman (166)! Jag blir galen! Märren köpte jag som knappt ettåring och hoppades att hon skulle bli mindre, och nu satte jag på arab bla för att få en mindre häst och så verkar det som om ungen blir ganska stor i alla fall...suck...Någon som har en shettishingst till avel?? :angel:
Ja, ja, man vet ju inte förrän de är färdiga.

shady skrev:
Vad läskigt detta var, när jag fick se bilden på ditt föl, är så lik fölet vi fick förra året efter Stanford, fast det är ett sto.

Här finns fler bilder på min "fölis" allt från när han föddes till de senaste på betet... Tyvärr inga bilder sen okt...
Nactime bilder

Kanske inte perfekt bild att jämföra med, men det var vad jag hade ute på nätet. Dom är otroligt lika, och visst är denna ädel, trotts sin stam Stanford-Elizar.

Min lilla Simba var 95cm när han födes och vid 6mån var han 130cm,
sto är 153cm (e152 u c-ponny) higsten är 172 cm, han kan ju bli vad som hälst.

Lycka till med era små föl.

Har en welsh cob, hingstunge som är född 2 juli. Han är 123 cm, blir väl 148 kanske....

Jaha, kan ju meddela att min lilla dam som föddes den 2 juni, dvs hon är nu 6.5 månad gammal, mättes igår till 145 cm :angel:
Kan meddela att hon är precis lika hög bak som fram och hur rund och fin som helst trots att hon växer som ogräs... :cool:

Vad tror ni, har jag något speciellt växtämne i luften här kanske eller är det takhöjden som påverkar :p

Min ena född 25/5 shettis är 83 cm i dag och den andra född 27/5 shettis är bara 79 cm :crazy: men han är högre där bak. Bägge hans föräldrar ligger över metern så jag hoppas verkligen att han ska sätta fart och växa.

Mitt halvblodsföl e.Etrusco-Gottwald-Lugano är ca 145cm..
Hur får man in en bild??

Senast ändrad av en moderator:

Imorse tog jag fram mätkäppen och mätte mina fölisar.

Sto e.Quite Easy-Flamingo var 142 cm
Hingst e.Gigolo-Cortez var 146 cm
Sto e. Rubinrot-Master var 151 cm
Hingst e. Bocelli-Happy Day var hela 152 cm.

De två översta är nära släkt (stoet är moster till hingstens mamma). Ett stoföl jag har sålt är "generationen mellan" dessa båda. Hon är mitt mellan dessa i storlek, vilket innebär att för varje generation så blir de lite större.
Den sistnämnda killen kommer att bli väldigt stor, det blir alla avkommor till detta sto.

shettis sto född 25/5 87 cm och shettis hingst född 27/5 83 cm

Liknande trådar

Avel Enligt Jordbruksverkets defektlista är patellaupphakning på vuxen häst en defekt som gör att hästen inte bör/ska användas i avel. Men...
Svar
5
· Visningar
911
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 870
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 517
Senast: dobbis
·
Hästvård Eller undviker ni det helt? Har flera ston som behöver få sina tänder kollade och brukar då åka till klinik. Vi är lite sena med...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: laetificat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka