Nevele Pride

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vondutch
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nevele Pride

Hej!
Jag har en brun valack född 1989 som har Nevel Pride dom far. Hästen heter "Amber Are" och är hur bussig som helst.Abbe är moderlivs import från USA och lär väl ha gjort sina ägare rätt besvikna. Abbe har sprungit in hela 37.500:- under sin tid på banan.Jag tror att han tävlat till och från ända tills han föll för åldersstrecket. Nu förtiden är han min westernhäst, även om Abbe från och till gärna upplever gamla minnen och vill trava på i en takt som dock inte riktigt passar mig eller westernridning. Hur som helst en bussigare kuse får man leta efter!!!!
Hälsningar Ragnhild

Senast ändrad:

mitt lilla föl har nevele pride som gammel farfar! Tänkte först att det var farfar men det var ju amicabel som var det. :rofl:
Hon har verkligen fått mycket gener från pappas blodslinjer, hon har humör! :devil:
Men ändå är hon så trevlig och smart så det är inte klokt vilken fin häst det komer att bli! :love:

Ikväll visade han iaf att han och Nevele är släkt :smirk:
Stegrade och sparkade bakut i boxen, visst, allt är nytt, och det är bara andra natten han ska sova här (dessutom ensam inne i stallet, de andra står i uteboxar, men min syrras häst kommer imorrn så han får sällskap) men jag hoppas han lugnar sig snart.

Nevele Pride var folkilsken själv. :devil: Men är känd för att lämna riktigt snälla hästar. Har inte träffat en enda elaking med hans blod i sig. Däremot några som varit lite istadiga... :(

Jag håller inte med… Enligt mig har han inte lämnat så där överdrivet snälla hästar utan ganska hårda, tuffa djur, även om de flesta inte varit elaka. Något som också dessa i viss mån nedärvt i sin tur. Istadighet är väl inget som förknippas med hans avkommor? Eller är det bara jag som har missat det totalt? :confused:

Vissa tider i hans liv fanns det personer som kunde sköta honom utan större problem. Tror att mytbildningen om honom gör honom mer och mer folkilsken för varje år han varit död. Men han var absolut ingen snäll häst, det är inte alls så jag menar men JAG tror inte han var galen, däremot rätt förbannad ibland... Det stod ju faktiskt en gång ett par mer än salongsberusade tyskar inne i hans hage och slog honom i huvudet med en tidning för han skulle ta ner huvudet… Dom klarade sig utan större skador än en sönderriven skjorta, och den gick sönder på vägen ut ur hagen. Om det var N.P. som "tog" den eller den revs mot staketet vet jag inte…

Senast ändrad:

JAg har ju två e barbeque...den ena är en otroligt cool o snäll pålle, han är 3 o valack, han var ganska otäck som hingst...falsk men i grunden väldigt snäll( det var kulorna som var dom "elaka" :D)
Den andra är en riktig hårding, han är 2 år och väldigt lik NP, inte hingstig, men HÅRD...den grabben gråter inte i första taget.....

vondutch skrev:
Det är min hästs farfars far :D
Iofs är min häst ingen travhäst, men ändå, :D

det var min hästs farfar
var han galen eller`?
jag fattar inget..

kan ju nämna att min häst var helt övertydag om att han var 5 årig arab hingst och han älskade att showa
har också hört att han var en jävlel när han var ung
inte elak..
men tog alla chanser att hitta på nå bus
dominant var han också

ja vi har bråkat en del
men världen finaste
älskade honom över allt annat

Nämen det är ju Kissekatten.. :bump: :bump:

Här är han som kattunge..
Huuu vad åren går... :o :eek:

lillkatt1.jpg

AM

Min häst har Nevel Pride som farfars far
Och hon är galen.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
283
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: ameo
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka