Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel I "mitt" stall så står det en valack ett sto och hingstens mamma som är högdräktig. Hingsten är 1 år gammal. Vad har ni för åsikter om...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: CK
·
Avel Vad gör ni på dagarna? Hur många hästar har ni? Inseminerar ni elelr har ni naturlig betäckning? Hur vanligt är det eg med naturlig?
Svar
16
· Visningar
2 259
Senast: ameo
·
K
Avel Undrar lite över en sak. Hur länge låter ni fölet och stoet gå ute i hagen de första dagarna? Mitt sto går själv med fölet i en mindre...
Svar
12
· Visningar
3 784
Senast: Ramona
·
J
Avel Mitt sto fölade idag på morgonen och hon och fölis är ute i hagen nu. Hennes vanliga hagkompis (annat sto som är högst i rang) står i en...
Svar
17
· Visningar
1 611
Senast: Rodde
·
Avel Är det bara Flyinge som har tävling/utlottning där man kan vinna en betäckning, eller finns det nå'n mer??
Svar
9
· Visningar
1 313
Senast: Salient
·
Avel Måste man ha hästpass när man ska betäcka sitt sto? Jag har inte skaffat hästpass ännu, räcker det inte med reg pappren?
Svar
12
· Visningar
1 102
Senast: Cesam
·
E
Avel Hingstfölet föddes Pingstdagen och han har fortfarande inte lagt sig ner för att vila. Gick ute hela dagen tillsammans med mamma (i en...
Svar
7
· Visningar
1 419
·
N
Avel Fick som många vet ett hingstföl den 27/4-05. Det började med att det var en ganska jobbig förlossning där vi fick hjälpa till att få ut...
Svar
11
· Visningar
983
·
T
Avel Det verkar finnas någonslags föreställning om att föla ute skulle vara fel och dumt... Själv anser jag att det inte borde vara något mer...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: Xenox
·
K
Avel Hur vanligt är det att man gör abort på Ston? Det är väl så som det är med människor att ju längre tiden går ju mera komplikationer det...
Svar
1
· Visningar
732
·
R
Avel Om man betäcker ett arabsto med en halvblodshingst eller tvärtom räknas hästen som en korsning då eller som ett halvblod? Tänker på att...
Svar
8
· Visningar
1 369
·
Avel Det säjs att stoet ofta gör likadant från år till år angående dräktighetens längd. Dva att hon t.ex alltid går ca 2 veckor över tiden...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Darby
·
Avel Tidigt i morse fölade ett av våra shettisston, nästan fyra veckor för tidigt. Fölet är det minsta vi fått och är väldigt vek i sina... 2
Svar
21
· Visningar
2 757
C
Avel Jag är ny här(har varit inne o läst länge, tyckte det var dags att änligen logga in).Jag har värsta nojjan kan inte bestämma mig. Har... 2
Svar
39
· Visningar
3 027
Senast: Siekan
·
M
Avel Heimdals Hamlet PAH 37 någon som vet lite info om denna danske skönhet?? 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 267
Senast: Olinda
·
Avel Har funderat en del på det här med när de släpper ägget nu när vi har hållt på att betäcka stoet här hemma. Hur pass väl stämmer 5 dygn...
Svar
6
· Visningar
3 574
Senast: Tora
·
K
Avel jag har ett islandssto på 18år, som jag skulle vilja ta föl på. men jag vet inte om hon är för gammal. Hon fick ett föl för 10år sen...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: CK
·
P
Avel Vet nån om det går att hotta det nån stans? finnse det nån hemsida lr nåt??
Svar
4
· Visningar
975
Senast: Manfred
·
P
Avel Jag hoppas att alla (ponny)hingsthållare uppdaterar sina hemsidor med betäckningspriser och uppstallningsavgifter. Det kan ha en stor...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Welsh
·
S
Avel Ingen som har ngn information om denna hingst? Har ett sto efter honom, skulle vara intressant att veta vad han är för ngn, hittar inget...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka