Heimdals Hamlet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
Sv: Heimdals Hamlet

Svag vaddå? Korset sitter längst bak ner mot svansen och har inget med bärigheten/styrkan i ryggen att göra. Är det länden du tänker på?

nä korset.. hur snyggt ser det ut med 2 meter kors?? lite överdrivet men när kroppen ser sjukt ut för man har för långt kort..
Om alla eftersträvar långt kort och amn bara avlar på de som har mkt långt kors kommer givet avkommerna få längre kors till slut.Det gäller ju allt..Avlar man på bara stora hästar höjs till slut medejmankehöjden!

De funktin korset har blir försvagar med allt för långt kors!

Berätta gärna för mig då vad korset har för funktion som blir försvagad. Jag har ALDRIG sett en häst med för långt kors... däremot en hel massa med för kort kors.

Kommentarer på bra kors brukar vara "långt välmusklat kors". Kanske vi ska avla på de med inte så mycket muskler också...

Jag väntar på svar på vad korset har för funktion som blir försvagad om det är för långt.

Men jösses människor.. man har väl annat än att sitta här vid bukefalos..Förlåt så mkt om det tar mer än 2 sekunder innan man svarar :mad:

Jag har ju sagt de det kan bli försvagat och vad det innebär kan ju till och med en icke hästintresserad människa göra!'.. och vet du själv inte vad korset har för betydelse i hästen kropp.. så ja tycker ja du ska kolla upp det och lära dig de!!!!

har redan svarat.. och du... jag till hör de som inte sitter framför bukefalos hela tiden.. Så jag svarar helt enkel när jag har tid och är inne ;)

självklart kan amn avla på de häsatr som inte har musklat kors... nästan alla avelston blir inte ridna och allt annat än musklat kors :smirk:

Muskler kommer inte på posten.. de är sånt amn måste träna upp

Har aldrig påstått att du skall det heller. Men så fort det hettar till lite så antingen sticker du eller så kan du inte förklara dig. Eller så bara skiter du i att svara på frågorna folk ställer till dig, vända och vrida på saker så det ligger rätt i din mun men ingen annans det är du bra på också.

Nja det kan jag inte hålal med om... att jag drar iblans från trådarna är när folk börjar bli otrevliga och gå på personangepp..Ids inte att prata med sånna mäniskor!

Jag sitter VÄLDIGT sällan vid datan nu när det är sommar.. hallå ut med er ist för att sitta här och hägga lixom=)

Ocxh att det så fort hettar till att jag drar det håller jag inte med om.
Är det någon här inne spom kan stå för sin aåsikter och skiter totalt i vad andra tycker så är det väl jag??
Kanske därför jag inte är så omtyckt här inne.. just för jag inte tillhör de som gulligullar och håller med alla andra bara för att komma med i "gänget"...

Jag tycker att för långt kors inte är dels snyggt, dels för långt kors blir svårt att packa ihop hästen i en korrenkt form. Hästen blir alvång och får svårt att sätta under sig!!
En LÅNG rygg, LÅNGt kors och LÅNG länd ja jag tänker inte säga varken bä eller bu om de uppfödare som strävar efter sånna hästar..MEN jag gör det inte!!

Sen att jag inte svarar på vissa är för att jag blockat vilka det är kan jag säga helt okej så förstår ni varför jag aldrig svarar på deras frågor till mig eftersom jag inte ser vad dom skriver..
Det är Björk, Olinda(fd domaren) snuffsan, och nån till som jag inte kommer ihåg namnet på just nu!!

och nu till MIn fråga som NI aldrig svarar på..
Tråden handlar om en HINGST inte om hur vida bra elelr dåligt långt kors är...

Så anledningen till att jag oftast lämnar trådar ÄR för folk inte kan hålla sig till vad tråden handlar om!!!!
Ska ni snacka om hur bra/dåligt långt kors är på en häst öppna en ny tråd.. Men snälla vuxna människor följ bukefalos regler!!! :mad:

Morotsbiten skrev:
Så anledningen till att jag oftast lämnar trådar ÄR för folk inte kan hålla sig till vad tråden handlar om!!!!

Jasså jag trodde det var för att dina argument tog slut och för att du insett att du snärjt in dig i dina egna lögner
:angel:

Hon verkar ha svårt att hålla reda på vad hon skriver eftersom det oftast är väldigt motsägelsefullt. Då blir det lättare att skita i att svara till slut.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 081
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30