Isabellhingsten Mackay

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Isabellhingsten Mackay

*obs! Jag menar inte att alla avelsvärderade hingstar är skräp...vissa raser har ju inget annat val eftersom deras stambok kanske ej finns här tex*

Tja, för de som köper upp dem billigt och skickar dem till Italien kan de nog bli en guldgruva. :angel:

Ja precis. Det är inte riktigt samma krav för Palominoföreningen som för Danskt Varmblod.

Därför att danska palominoföreningen inte ställer lika höga krav på vilka hingstar de godkänner som Danskt Varmblod gör :smirk:
Och med det omdöme han fick då, vilket du kan se i ett av mina första inlägg i denna tråd, skulle han aldrig godkännas av Danska Varmblodsföreningen!

Vad tror du anledningen är, att han bara är visad för Dansk palomino föreningen?

crazy skrev:
Det kan du använda redan nu...det är bara att dra iväg till avelsvärderingen med vilket skit som helst...så är det lagligt att använda sen.

MEN faktum kvarstår...att i slutenden så handlar det om konkurrans-vem vill ha fram enbart en billigt tillverkad fölunge, om inte fadern är tillräckligt bra nog att ge en eftertraktad avkomma?Sådana här hingstar som kommer att "reas" ut till avel billigt för "snabba pengar"...kommer att resultera i 5-6000 kr föl som knappt går att sälja på marknaden...

...knappast en "GULDGRUVA" :smirk:
Jo en guldgruva för mig, jag tar min språngavgift och sätter in på banken. Med 3 okastrerade unghingstar, en palomino, en prickig och en fux så kan alla färgönskemål tillgodoses. Jag ser fram emot alla förstklassiga halvblodston som kommer för betäckning. Ljusare tider stundar även för mig, hurra!

Är du på riktigt? :crazy:

Vilken seriös, eller åtminstone halv-seriös människa, väljer hingst helt beroende på färg?! Har man så låga förhoppningar och krav kan man lika gärna smyga in till grannens tjur och betäcka för den är ju skäck. :smirk:

Forsätt du lev i din liilla drömbubbla hoppas uppvakningen inte blir för hård, för trots allt så avlar de flesta för att få kvalitets hästar då spelar inte färgen någon roll, dvs att de sätter kvaliten före färgen och dessa kommer aldrig någonsin komma inärheten av dig och dina hingstar.

Ähhh du driver med oss bara... :smirk:

Ha,ha vem skulle välja en fuxhingst bara för att han är fux?Finns ju massor av godkända hingstar att välja på...och har någon ändå tänkt att buskavla kan de lika gärna använda grannens fux för en femhundring.En fux hittar du i varje vrå.Den som har ett förstaklassigt sto använder en förstaklassig fuxhingst i såfall.

Prickigt?Har aldrig funkat nåt vidare i Sverige.Har haft en bekant som fött upp prickiga hästar...dessa gick ej att sälja och det slutade med att en hel bunt hästar såldes för en klumpsumma tillsammans för en väääldigt liten peng.Hingsten var knabstrup och mammorna till fölen var halvblod med fina stammar-vad hjälpte det?

Palomino??Ja den som vill ha chans till en palominofärgad avkomma eller rättare sagt isabell...kör nog hellre sitt sto till Ravell eller använder fryst efter Bernstein.

...nu när du snackar om att ta emot FÖRSTAKLASSIGA hbl
ston. :smirk:

Olinda skrev:
Forsätt du lev i din liilla drömbubbla hoppas uppvakningen inte blir för hård, för trots allt så avlar de flesta för att få kvalitets hästar då spelar inte färgen någon roll, dvs att de sätter kvaliten före färgen och dessa kommer aldrig någonsin komma inärheten av dig och dina hingstar.
Vore skoj att få veta hur många av dina uppfödningar som går svår klass? För det gör dom väl..............eller?

crazy skrev:
Ähhh du driver med oss bara... :smirk:

Svar: JA!
ps. grannen har en skäckig 2 årshingst, visserligen har den travarmor,men med ett bra halvblodsto med goda gångarter kommer det nog inte att märkas...ds. :banana: :banana: :banana:

men färgen på en häst är ju knappast intressant.. Sen visst finns det ju färger man tycker bättre om och andra mindre om..Ett ex så har jag alltid sagt åhhh tycker det är såå tråkigt med mbr hästar utan tecken..Och vad kom ut när mitt sto fölade??
Joooo en mbr häst utan tecken..okej 2 vhip :smirk:
Men inte gick jag och grinade blod för de... idag tycker jag han är superfin och han passar verkligen i sin färg.. :d

Jag sa innan jag köpte mitt sto att nää ingen fux, ingen gammal häst, inge sto och inge häst under 165..
I dag står det ett fux sto på 24 år på 163 cm :D och jag ångrara inte mitt köp och hon är enligt mig den vackraste häst som går på denna jord :o :D

Sen att jag har en viss förkärlek till vita häsatr, men jag skulel ALDRIG avla enbart för att få en vit häst..Då kan ajg leta efter en redan vit häst och köpa den :idea:

Jag avlar för FRISKA sunda hållbara hästar :banana: :bump: färgen får gärna vara gul, blå, lila, brun. vit gul, svart... bara så länge hästen är frisk sund och hållbar så är färgen ett mindre problem=) :D

Den ena för ung även för detta och den andra inte startad i år ännu pga av operation, men är under igångsättning, så de återkommer med sina resultat lite senare.

Olinda skrev:
Den ena för ung även för detta och den andra inte startad i år ännu pga av operation, men är under igångsättning, så de återkommer med sina resultat lite senare.
jaha, där ser man, inte ens experternas hästar kommer till start...
(vare sig dom har gröna papper eller ej)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka