Isabellhingsten Mackay

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Isabellhingsten Mackay

Expert för att man dömmer ut buskaval med vad som helst?? knappast, expert är jag inte och har aldrig påstått mig vara, mina hästar kommer att komma till start (jag är lite emot att ta dem direkt från operationbordet till framhoppningen bara, vill låta dem få lite mer tid på sig än så...) dock kommer de nog aldrig stå som OS segrare men de hamnar inte heller på en transport till Italien.

*lånar knapp*

Men jag har iofs sett trevliga individer efter Mackay.. Om det skulle visa sig att hans avkommor gör bra ifrån sig på tävlingsbanorna och eller treårs/kvalitets, kan han bli godkänd då, eller är det lixom kört för hans del??

Kanske den här meningsskiljaktigheterna och spydiga kommentarerna kunde skötas via PM istället´ :confused:. Diskussionen är inte längre konstruktiv utan destruktiv och ger forumet en dålig karaktär för alla gäster och presumtiva nya medlemmar...

Hälsningar Helen

En häst kan nog LA de flesta iaf.. men du vet det beror på ägaren.. om ägaren enbart lär hästen galopp skritt och trav kommer hästen bara kunna de livet ut!=)

Men HÄSTEN är ju samma häst än om den hade hamnat hos en som utbildat den till LA!! :smirk:

Sen är det väl häsatr vi pratar om och inte kor??
Eller ser du inte skillnaden på de??? :crazy:

Egentligen sk-ter jag i vad du håller på med och det har väl en ringa betydelse för halvblodsaveln men din avel är väl att klassa som ett färgspektakel och jag kan tillägga att om du undrar så har jag fött upp flera svårklasshästar som inte är avlade på färg utan hästar som har kvaliteer utan att nämna färg, en bra häst har ingen färg

Du är bara för mkt. Hört talas om unghästar inte får/skall gå för högt? I alla fall inte om man vill säkra deras framtid.

Jag har svårt att ta detta på fullt allvar. :smirk:

Det måste vara skämt...antingen sitter någon och har dökul åt folks upprörda toner eller så fattas det något... :rofl:

nä men vad jag vet s finns det INGEN avkomma till mackey som har opererats heller!!!!!!
men håll du på med dina fina nyopererade halvblods hästar ...
Mackeys avkommer har ochså gått svår klass dock "bara" i körning bland annat.....

Men då har han ju något som är värt att bevara! Osårbarhet! Vad som än händer behöver en avkomma inte opereras. Perfekt! :smirk:

crazy skrev:
Prickigt?Har aldrig funkat nåt vidare i Sverige.Har haft en bekant som fött upp prickiga hästar...dessa gick ej att sälja och det slutade med att en hel bunt hästar såldes för en klumpsumma tillsammans för en väääldigt liten peng.Hingsten var knabstrup och mammorna till fölen var halvblod med fina stammar-vad hjälpte det?

Där vill jag anmäla avvikande åsikt, har inte haft några problem att sälja mina knabstrupperunghästar. Har aldrig ens annonserat ut dem, de blev sålda ändå.

Hur vet du att INGEN av hans avkommor blivit opererad?? och jag har inte operareade hästar utan en häst som blivit det.

Vad heter Mackay avkomma som gått svår klass?

ducell skrev:
nä men vad jag vet s finns det INGEN avkomma till mackey som har opererats heller!!!!!!
men håll du på med dina fina nyopererade halvblods hästar ...

Men allvarligt talat :confused:

poloplayer skrev:
Jo en guldgruva för mig, jag tar min språngavgift och sätter in på banken. Med 3 okastrerade unghingstar, en palomino, en prickig och en fux så kan alla färgönskemål tillgodoses. Jag ser fram emot alla förstklassiga halvblodston som kommer för betäckning. Ljusare tider stundar även för mig, hurra!

Jag tror oxå detta måste vara någon som skämtar för denna personen måste ju veta i verkligheten att där aldrig kommer komma några förstaklassiga ston till dennes hingstar utan bara skitston som blir skitavkommor= mycket dåligt rykte för hingstarna = inga ston= ingen språngavgift= tomt bankkonto och bara en massa utgifter för skithingstar ingen ens vill betäcka med samt inte kommer komma någonstans på tävlingsbanan heller :smirk:

Du kanske har kontakter med "rätt intressegrupp"?

Jag tycker prickigt är fräckt!Men denna uppfödaren tyckte det var hennes dummaste satsning någonsin...

Någon gång ska jag ha en prickig pålle i stallet *önsketänkande*

denna personen måste ju veta i verkligheten att där aldrig kommer komma några förstaklassiga ston till dennes hingstar utan bara skitston som blir skitavkommor= mycket dåligt rykte för hingstarna = inga ston= ingen språngavgift= tomt bankkonto

:bow: :bow: :bow:

Olinda skrev:
Hur vet du att INGEN av hans avkommor blivit opererad?? och jag har inte operareade hästar utan en häst som blivit det.

Vad heter Mackay avkomma som gått svår klass?
Manhattan Illusion (British Horse Database27955) e. Mackay-Ambassadeur-CarnoustieXX
exp. till england-1997, reds upp till Grand Prix av David Hunt och såldes sen till en Simon Worsley som läromästare och tävlar Prix St George med honom. Totala poäng intjänade: 566 (Advanced)
Mvh Madde (dotter till uppfödaren)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025