Welshhingstar 2004

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
Sv: Welshhingstar 2004

Det kan inte vara möjligt, hos oss hade du blivit trevligt bemött och vi har ett stort urval(sveriges största) av ponnyhingstar på samma station?

De hingstägare jag varit i kontakt med har varit så trevliga att jag oftast har tagit med ett sto till för betäckning bara för att de varit sååååå trevliga och pratat så bra för sin hingst. :o Tittar man SWFs hemsida om hingstarna så ser man vilka som löst licens för året och det är ganska meningslöst att ringa dem som INTE löst licens, uppenbart så ska de inte ha station denna säsong.

Jag har själv ingen welsh Cob, men är väldigt intresserad av dem. Man skulle vilja åka och kolla på många individer och så men det finns ju som sagt inga här uppe i Jämtland tråkigt nog bara ner över sverige. Fast jag hoppas att jag ser många fina, tänkte åka ner och kolla på lokal utställningen i Lerum i juni :)

Jag har ett welsh mountainsto. Har inte bestämt om jag ska betäcka henne i år. Tycker att det är lite svårt att sälja fölen. Har funderat om jag skulle ta en sek:c istället kanske. Ni som har sek:C skulle det bli bra eller ska jag hålla mig till mountain. Avkomman blir ju lite större i alla fall. Stoet är tävlat LA hopp, LB dressyr, Fått guld på utställning 42 poäng. Världens trevligaste temperament. Hon har fått 5 fina pojkar innan. :love:

Risken blir att det blir en så liten sekt C att den inte blir så attraktiv på marknaden. Jag hoppas för guds skull att du inte tänker betäcka med en sekt D :eek: Jag skulle antingen betäckt med en WM eller sekt B hingst.

Det var just så jag tänkte att fölet kanske blir litet. NEJ jag tänker aldrig betäcka naturligt med en cob till min lilla skrutta. Det skulle jag aldrig riskera, fast jag vet många som gör det. :cry: Ska jag betäcka henne får det bli en WM (om inte en sek:C).

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 391
F
Islandshäst Sista numret av Islandshästen är det en artikel som heter "I huvudet på en avlare". Där framgår en i mina ögon gammal kritik om att man...
2
Svar
28
· Visningar
4 509
Senast: Mósi
·
Avel Först och främst dilemmat; Jo nu är det så att jag sitter och funderar, klurar och tänker på hur jag ska göra med mitt sto. Jag har...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 338
Träning Donetta går just nu på ett fantastiskt bete. Rinnande vatten,stora träd och vidsträckta ängar. Det finns en stor lada att gå in i vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 793
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka