3-årsttest

Sv: 3-årsttest

Precis vad jag menar! Man vill ju inte skrämma någon...det är bara ett gott råd. :)

jag såg henne.. wow säger ja bara... å gångarter hade hon oxå... bara hoppas att de kan bli nått av den i framtiden...

Väcker liv i den här tråden igen...

Ni som var i Tingsryd, såg ni möjligen Corint e. Manfield - Concorde? Jag hörde att det gått bra för henne och att hon fått dubbeldiplom, men det vore kul om någon sett henne och kan berätta hur hon såg ut.

Jag såg henne och jag tycker att hon var mycket trevlig. Hon både hoppade och rörde sig med en otrolig lätthet och spänst. Jag älskade hennes uppsyn, hon var vaken och ärlig. Hon är definitivt en häst jag gärna hade haft istallet!! :d

Jag tycker faktiskt att hon var den med den bästa tekniken även om Quite Gold var den som knep en 10:a på tekniken.

Corints poäng (som du kanske redan har) 887789 99 och 170 cm

Lill / Stall Nöbbeled

Nån som vet var kan man se resultaten från Tingsryd??

Nobbeled skrev:
Jag ska visa mina nu den 15/5.

Stoet borde inte visas för hon har börjat växa bak igen! Nu kan hon inte galoppera i annat än korsgalopp för att hålla balansen och vi ska inte prata om hoppningen....... Tjejjen som lagt ner allt arbete på henne vill så gärna visa henne ändå så det blir vär en klass IV i både hopp o dressyr.

Hingsten hoppas jag mycket på... men det sa jag om hans helbror på fölmönstringen oxå förra året (han blev kronobergs sämsta föl!)

Jag återkommer på måndag med resultet! Ska även hjälpa till hela helgen så jag kommer att ha sett de flesta pållarna som visas i Tingsryd.

Lill / Stall Nöbbeled
Hur gick det för dig?

Det låter ju jättebra, tack för infon. :) Vi äger nämligen hennes mamma, så det är ju kul att det går bra för hennes avkommor. Corint såg jag förra sommaren, och då var hon fortfarande lite valpig, men det är ju jättekul att hon "växt i sig nu".

Är det någon specifik du söker så har jag alla resultaten (ibland är det bra att jobba ideellt :smirk:

Lill / Stall Nöbbeled

Som Vimsan sa tidigare, så gick det jätte bra. Jag är helnöjd men mina små pållar.

Om någon är nyfikna på hur de ser ut så finns de under till salu på kronobergs varmblods hemsida.

Lill / Stall Nöbbeled

Resultaten finns på www.asvh.se, gå in på unghästtester och klicka in dig på 3-årstester och sedan Resultat 2005 så hittar du alla resultat!

Vad roligt att det gick bra! Jag gratulerar!
Du kanske var lite väl kritisk mot ditt sto innan testet? Men å andra sidan är det ju just självkritik som saknas bland många av uppfödarna. ;)

Nej, ingen speciell...bara nyfiken!!

Kul att det gick bra för dina pållisar!!

Bilderna finns på sidan som Fredag länkat till ovan! :) Många bilder är inlagda med stam nu, så det går att söka på faderns namn också! :)

Mvh Cissi

Tack för alla gratulationer... de värmer! :o

Lill / Stall Nöbbeled

Jag bugar och bockar! Jag hade missat att den flyttats till annat forum. Jag går fortfarande och är lite småstolt över mina hästar.. :smirk:

Eftersom det varit mycket trassel här, har mina hästar tydligen fått ett lite sämre rykte, för många har sagt till bekanta att dom trodde inte att mina hästar var så bra! Känns lite kul i alla fall att få en liten revansch!

Hoppas att det är bra med dina pållar. Visades Shadys treåring?

Lill / Stall Nöbbeled

Lite fel där, Milka är e Magini - Dragon

Första gången jag såg Milka var hon 2 dagar :D
(känner uppfödaren, rider deras frieserhingst)

Visade en ponny i Tidaholm 7/5, en new forest. Han fick kl 1 i både hopp (8-7) och gång (8-8-8). Ext 46 p. Vi deltog även i utställningen därefter där han segrade bland 3-årsvallackerna samt blev res BIR.
Så vi var mäkta stolta över vår lilla tappra ponny som dessutom uppförde sig exemplariskt.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 789
Senast: Ninnurur
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
831
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 876
Senast: tara
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka