3-årsttest

Sv: 3-årsttest

Så tråkigt när folk snackar om sådant dom inte vet. Kul att du kunde snäppa dom på näsan. Ärligt så vet jag inte om hon visats, har försökt få tag på ägaren men inte lyckats, och inte heller hittar jag några resultat, så tiden får väl utvisa om hon är visad eller ej. Men jag hoppas på att hon är det, för hon är såååå snygg.

Lorelie skrev:
Lite fel där, Milka är e Magini - Dragon

Första gången jag såg Milka var hon 2 dagar :D
(känner uppfödaren, rider deras frieserhingst)

Oj, skrev fel, sorry!!! Men det hade väl varit en sensation om hon hade varit efter Drabant, han dog väl i mitten av 60 talet...?

Nåväl, hon är fin i alla fall

Grattis :D !

Har ju inte varit här på ett tag nu...men NU kan jag säga GRATTIS! :D

Allltid roligt när det går så här bra! :banana:

Jag har varit ute en del och kollat, bla satt jag två dagar i Varberg där det delades ut en himla massa diplom. Tycker Quite Easy fortsätter att imponera med sin avkommor - mycket flotta med otroligt vackra huvuden, bra gångarter och bra hoppning. Kul att se. Såg två av sämre kvalitet som var lite lågställda och korta i sina linjer, men där var kanske mödernet lite sämre. Han passar nog inte alls till kortlinjerade ston. Quite Easy ligger högt på listorna överallt på testerna, han har nog en imponerande statistik. Warsteiner lämnar grymt snygga sidor, enorma gångarter. :bump:

Jag var i Tingsryd o såg en del hästar, bl a Corint som ju för övrigt är till salu. En mkt mkt trevlig häst, dock stor (170 cm tror jag) o visst var den ganska välväxt, men tyckte ändå den var lite valpig o långbent + kunde varit mer musklad.
Men det kommer säkert, men hästen är ju STOR så den kommer nog kräva en hel del både mat o ridning för att vara i toppform!
Hoppade väldigt bra, o bra gångarter oxå. Plus mkt bra visad.

Samma ägare hade en annan häst till salu, ngt mindre men tyvärr blev den rätt skärrad inne på banan o visade sig inte från sin bästa sida + att den inte hoppade väl med sina framben. Annars en trevlig häst, blev allt lite sugen ;)

Sen till det roliga, min häst är moster till den som vann gångarterna i Tingsryd (Kiara). Snacka om fiiin häst :)
Förra året vann min hästs halvsyster (Kontiki) gångarterna, dom har samma mamma!

Har ej sett nåt 3årstest ej år, men läste resultat i Ridsport.
Onasa N (som var på bild i Ridsport) e. Oramé som var bästa 3 åring i Vetlanda, vilken fin häst det såg ut att vara!!!! Och vilka poäng :bow:
För övrigt så verkar ju flera avBriars avkommor gått bra!!

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 789
Senast: Ninnurur
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
831
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 876
Senast: tara
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka