Ännu en tråd om hingsttips....

Sv: Ännu en tråd om hingsttips....

Jag har ahft flera Pontus ston men dom har alla varit högställda med mycket gång.

Jag skulle definitivt ta Figaro om någon skulle betäckas, utan tvekan. jag skulle inte ta någon av de svenska då det är tillräckligt svenskt i ditt sto. Ta något riktigt bra med riktig ridbarhet. Pontus är kanon att ha som morfar sedan.
Figaro står på Gränsbo!

Ja, jag har ju bara sett ett femtontal Pontusavkommor. Resten kan ju vara av annan typ :idea:

Men av det jag sedan sett av Pontus barnbarn har varit SÅ mycket bättre än mödrarna själva (efter ädlare typ av hingstar) :)

Figaro är jättesnygg! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Har en Elcatero åring, dock ej med Pontus som morfar utan Elizar. PM:a om du vill veta mer.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
Avel Hej! Nu är jag här igen :D Tanken var att betäcka först nästa år men nu har hon blivit halt ( ska på klinik nästa vecka så vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka