Connemara hingst med dressyr anlag

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kicki13
  • Startdatum Startdatum
Sv: Connemara hingst med dressyr anlag

Juno Rory betäcker naturligt i västergötland. Däremot finns det väl frusen sperma på honom.

Har hört att Killroy skulle gå på semin i år vet dock inte hur det blivit med det.

Calvin Klein är ju liten (135cm)

Vilken mankhöjd vill du helst ha på blivande föl?

Spinway corona ger MYCKET bra gångartshästar. Men han står juh numera i Usa, men jag har för mig att det finns fryst sperma från både rollce royce och spinway corona.. Annars ger fredsriksminde hazy chance hyfsade gångarter, jag själv har juh haft en ponny efter honom. :love: hon hade KANON bra galopp (9-10 mässig) traven var tyvärr inte riktigt lika fin. Men hon va iaf diplomsto med 41p.
Men har du tillgång till spinway eller rollce royce så ska du absolut ta någon av dom!

den enda godkända hingsten efter spinway e ju gräns roeson.
han står i uppsala o e jättefin.

mmh.. men spinway har iaf många fina avkommor som tävlar dressyr.. Vad dom fått för poäng på utställning e inte jag så insatt i, men rent gångartsmässigt är dom ponnyerna suveräna!
Sen skulle jag nog ta fryst sperma från spinway än att ta naturligt ifrån roeson..

Håller med om Juno, vilken underbar ponny :love:
Måste vara en av de snyggaste ponnierna jag nånsin sett! För o inte tala om hans resultat.

ja fast spinway var ju inte ponny, 152 tror ja han var. men läcker var han.
hur mycket fryst finns de kvar efter honom o vad kostar d?

Mig veterligen finns det inte fryst semin från Corona.

ooh.. min connemara e oxå efter värnbergs orion.. det är hans morfar! Vad har din för mamma? Har du någon bild på den? Hur långt har du tävlat med den? :)

Grubblaren skrev:
ooh.. min connemara e oxå efter värnbergs orion.. det är hans morfar! Vad har din för mamma? Har du någon bild på den? Hur långt har du tävlat med den? :)

Morning News är hennes mamma, jag har bara haft henne ett år, så jag har inte tävlat henne. Men hon skall vara tävlad tidigare, men jag vet inte så mycket om henne.

Jag skall försöka sätta in en bild på henne.

Vad är det för stamm på din häst?

Hej!

Jag hade tagir Janus om det inte var så att min har honom som pappa. Min tjej har toppentemperament, är en snygg connemara (tyvärr övervuxen) och de flesta som ser henne ridas konstaterar snabbt att dom aldrig sett en connemara med så bra steg.. jag är förstås lite partisk i frågan../ Lavinia, med dressyrconnisen

Vet inte om jag fattat rätt, men är inte ditt sto väldigt gammalt??? Värnbergs Orion - Morning News låter som 20+? Tävlingsponny som inte haft föl på länge? Svårt läge redan där...Det viktigaste är ju i så fall ATT hon blir dräktig. En bra, omsorgsfull hingststation, duktig veterinär och en inte alltför gammal hingst är minst lika viktigt som något annat! Och att stoet börjar kollas upp i god tid. Fryst semin är bara för ston som är unga eller lätt blir dräktiga. Däremot kan vanlig semin vara ett bra alternativ, där blir det ju koll på både hingst och sto.

Stoet är kontrollerat på en semin station, är fullständigt frisk och skall inte vara för gamal för att bära fram ett föl.

Hej! Självklart skall Du använda Janus. Han skulle ha åkt till Irland redan i år men nu blir det inte förrän nästa år, så passa på! Janus är Sveriges högst belönta connemarahingst med 46 poäng på utsällning med massor av beröm för sin trav.

men vad har janus givit i tävlingssammanhang???
e han inte bara fin att se på o ger fina(utställning) avkommor?!

Pilgaards Killroy :love:! Såå fin, han är bror till min älskling :smirk:.

Killroy har jättefina gångarter och är verkligt snygg. Sedan har i princip alla Pilgaards-hästar fått jättefina gångarter & bra hoppteknik. Det har mitt hjärtegull oxå :)!

Är det någon som vet vad Elit hingsten Öxenholm Marble Jr har givit för någon typ av hästar? Han måste ju ha givit både utställnings och tävlingshästar för att vara Elit premierad.

Janus avkommor är väl inte direkt lastgammal ännu, flera har gått riktigt bra på kvalitetstävlan om jag inte minns helt fel.
Blir väl lätt så att en hingst högt bedömd på utställning gärna drar till sig fölproducenter som också är intresserade av utställningar.
Nin

Marble Jr är en fantastisk hingst med mkt goda gångarter och mkt bra ridbarhet.Konstigt att en elitpremierad hingst inte används mer.För att erhålla elit krävs mkt stark nedärvning av såväl exteriör som prestation.Har du ett sto utan gulanlag är det ju ett jättebra val.Marble börjar bli gammal och det gäller att passa på.Sen är det ju alltid trevligt att få en snygg avkomma också som även hävdar sig i utställningsringen om man har lust att visa sin ponny någon gång.

En avkomma till Marble Jr är Lofty Jolly Rambler. Se henne på aramennoc diplomston.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 015
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka