"Spruta igång sto"

Sv: "Spruta igång sto"

Fredag skrev:
Om det är mitt olyckliga sto du tänker på när du säger att det kan SE UT som om stoet håller på att dö tror jag inte det gällde mitt fall. Både seminstation och stationsveterinär var säker på att hon skulle "stryka med". Kontakt togs med bl a läkemedelstillverkaren och så kraftiga biverkningar är ytterligt ovanliga, men existerar. I dessa fall rekommenderade man att prova syntestisk hormon som är lite mildare (och inte fungerar lika bra).
Nej det var inget specifikt sto utan det var en allmän information till alla som vill veta hur den vanliga, normala reaktionen på en hormonspruta är.
mvh
Carina

Hera skrev:
*lånar*

Mitt sto blev sprutat i torsdags, knappt en vecka sedan. Det har fortfarande inte hänt något....

Vädret har ju inte varit bästa möjliga...
men det kan ju hända att Du på dag 10 - 11 måste ge en andra spruta. Hör med Din vet.

mvh
Carina

Vi sprutade igång mitt sto för nio dagar sedan . Nu ikväll ska hon semineras med Cypriano ( Coriano- Lord Calando)! :) Tusen tack Cesam för dina svar! Äntligen kunde vi seminera henne!

Senast ändrad:

Jag pratade med stationen i dag och de sa att de övervägde med vet. att ge en andra spruta.....

Vädret har ju inte varit det bästa och mitt sto är dessutom lite till åren, 21 år.

Hur skulle du gjort?

Tänkte hänga på en gammal tråd eftersom det är samma ämne.

Jag har ett sto som stått nere hos hingsten i 2,5 vecka nu och inte blivit brunstig än (jag hade beräknat att hon skulle komma i brunst för ungefär 1,5 vecka sedan). Till saken hör kanske att det var en väldigt lång resa ner till hingsten, nästan 80 mil. Hingstägaren har råkat ut för fler ston som inte kommit i brunst, verkar vara "dåligt år" där nere. Vad tycker ni, ska man spruta igång henne?

Ang priserna... Oj vilka priser ni får betala! Jag ultraljudade och sprutade mitt sto i går (då hon hade vätska i livmodern och denna skulle dra i hop sig )... 100 kr för allt!
Håller med en föregånde talare att det är onormalt i fall stoet inte svettas efter behandling! Bara håll ett litet öga på henne! Svettningarna brukar upphöra efter någon till några timmar!

Hanna :)

Håller med. Vilka priser. Brukar själv bara betala 50 -100 kr för PG.
Nu blir jag nervös av era erfarenheter, skall spruta i kväll, men hon har svarat så bra förut, fin brunst efter 4 - 5 dagar, har behövts vid tidigare kyliga vårar.

Nina

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)