Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett sto som i år blev 17 år gammal.Hade velat hinna ta ett föl på henne.Hon har fått föl innan både -97 och -98. Dock ej under...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Görel
·
Avel Om allt går som vi vill är T dräktig nu. Behöver nu veta allt om vad vi ska tänka på under dräktigheten. Både sånt som är viktigt att...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: Lejonelle
·
Avel Det är frågan just nu när det gäller mitt sto. Hon betäcktes i slutet av April och var dräktig på 17:e dagen, kollades sen på 30:e dagen...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: martha
·
Avel ...det är andra gången det händer mig så jag tog det rätt lugnt i början, hade ju viss vana, men nu har det börjat bli problem. Fölet...
2
Svar
22
· Visningar
3 209
Senast: javill
·
Y
Avel Har ett sto som har Roots som pappa. Och vill veta allt om honom! Lämande han några hingstar? Är han fortafarande i avel ? Isåfall var...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Hera
·
Avel Har betäckt mitt ena sto och ska nu ultraljuda henne. Sitter och funderar på vilken dag. Räknar man från sista betäcknigsdagen i en...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: bonzie
·
C
Avel Vad kommer ryktet ifrån?Sanning eller myt?Vågar man chansa?Det är ju trots allt en topphingst...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 232
Senast: crazy
·
Avel Idag genomfördes den första betäckningen i vår hage. Lilla Savoy visste inte till sig av glädje när första stoet ställde sig för honom...
2
Svar
37
· Visningar
2 559
Senast: Welsh
·
Avel Mitt 16-åriga sto väntar sitt första föl, hon är idag på dag 322. Mjölken är gul/genomskinlig, halvfyllt juver, lite geleaktig precis...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Rotterö
·
C
Avel Hej, Har ännu inte seminerat vårt sto och tycker att det i år varit väldigt svårt att bestämma sig. Har nu lite funderingar på...
Svar
12
· Visningar
3 232
Senast: Cessan
·
Avel Har precis betäckt mitt sto och har för mig att de är vissa dagar eller veckor som är extra känsliga för stress eller likande, så att de...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Rodde
·
M
Avel Tänkte bara höra vad ni tycker om mitt lilla dilemma: jag har ett treårigt connemarasto som det inte blir något med, Så därför...
Svar
14
· Visningar
1 397
Senast: kicki13
·
T
Avel Nu är mitt ardennersto inne på dag 312 hon ser ut som hon skulle spricka vilken dag som helst. Men jag undrar hur många dagar normalt...
Svar
5
· Visningar
2 100
Senast: Jet
·
R
Avel Arabhästar skall ju ha en något konkav nosrygg. Jag tycker mig dock oftare se mer och mer konkavare nosryggare, vilket syns tydligare på...
Svar
8
· Visningar
1 645
Senast: Boll
·
Avel ...lätta och luftiga avkommor? Vad har ni för tips på hingstar som finns i Sverige och som verkar inom hbl-aveln? :bow:
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Sass
·
Avel Jag har seminerat mitt sto 1 gång i år med resultatet icke dräktig. Min vet. säger att hon nog borde tas till en herre med rikigt goda...
2
Svar
25
· Visningar
2 624
Senast: kima
·
N
Avel Ja dressyr hingsten Blue Hors Soprano i Danmark - hans far är Sandro Hit (en topp Tysk hingst). Jag är på gång med att köpa ett föl...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: Natali
·
Avel Patsy bara växer och växer och som det ser ut nu så kommer hon att bli för stor till nästa år när det är dags att mäta igen. Och enligt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 897
Senast: Warhammer
·
Avel undrar bara när juverna blir mjölkfylda.. stoet ska föra om 1 månad men dom har inte blivit så stora :crazy: så någon som vet..
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Skruttan1982
·
H
Avel Jag har en fråga om hur man forskar efter araber som dyker upp i stamtavlan lååångt bak. Typ sådana som är födda 1826 och sånt. Hur...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: HubbaBubba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)