Den vanliga årliga frågan vid den här tiden...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Den vanliga årliga frågan vid den här tiden...

Iår fick jag en hingst e: Richfield u: Marlén(Maraton)
Han blev en riktigt fin föling, med en enormt bra trav!! Fin extriör, men jag önskade mig ett sto..
Jag ska visa honom om inte hans mamma faller ur förmycket när dom är på hingststationen..
Han ska säljas, jag har bestämt att alla hingstar ska jag sälja och ston ska jag behålla.. Hinner inte rida så många hästar i framtiden och har redan en 6 årig valack som jag ska sätta igång när nästa barn är fött i september..
Förra året fick jag även då en hingst... e: Danone som oxå ska säljas, han visades inte för stoet var alldeles för magert när jag fick hem henne... :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Låt mig förklara:

- Vi har köpt in ett stoföl från Belgien med lite nytt blod - den här affären blev klar sent igårkväll...Det innebär att vi ändrat oss och bestämt att om det finns intresse för Landor S fölet så säljer vi henne - ( pga av platserna till hösten efter betet ) fast vi tidgare sagt att vi skulle behålla henne för aveln...Det blir snabba omkastningar ibland :D

Hälsningar Helen

Mitt sto fick ett stoföl e. Looping-Quite Easy (linjeavlad på Landgraf I..) i år som jag hittills är mycket nöjd med.

Välutvecklad och korrekt fölunge med mycket utstrålning och ett kanontemperament. Bra exteriör även om jag skulle önska en anings mer resning på den annars väl ansatta halsen - man ska ju vara petig ;) . Så är hon lite 'barnknubbig' för tillfället hon med :p men det är ju trots allt bara positivt, hon är ädel för övrigt.

Mycket bra galopp, lätt och spänstig skritt och trav och hoppar med bra teknik över stenarna i hagen ;) .

Hon kommer förmodligen att visas på fölmönstring men det bestämmer jag inte förrens det väl är dags.

Jag behåller henne, åtminstone tills vidare, för framtida avel och tävling.

Stoet är nu ombetäckt med Last Liberty 988, ska dräktighetskollas på måndag!

Liknande trådar

Avel hejsan!! hoppas kunna få lite råd och tips här!! själv har jag aldrig haft eget föl, men nu har jag vart på praktik genom skolan (går...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 321
Senast: Elma_vip
·
C
Avel Vad är planerna med årets fölungar ? Ska ni sälja eller spara ? Hur tycker ni att verkar för dagen ? tempermant ? Gångarter ? Själva...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 895
Senast: Alva
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 543
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama