Hingstförslag tas tacksamt emot.

Sv: Hingstförslag tas tacksamt emot.

Twiligt kastade inte av sin ryttare på sista tävlingen!! :mad:
Jag var där & såg honom ridas. En fantastisk häst med jättefina gångarter!
Håller med Lussan & det borde man väl göra. Hon har ju varit med & sett en hel del hästar gissar jag.. :banana:

Efter mycket velande hit och dit :p
blev jag tvungen att i går bestämma mig :confused:

Jag körde Stoet med föl till seminstationen. Jag hade bett om hjälp att bedöma årets föl för att vara säker att det var idé att betäcka stoet igen. Bara för att hon har bra stam måste hon ju inte lämna bra avkommor. En blick på fölis så sa han att hon stannar och semineras igen. Då blev det bråttom att bestämma sig.
Jag har ju varit in på många hingstar. En av dom första jag fastnat för var Figaro. Mkt pga av hans lynne och ridbarhet. Tyckte även om hans modell och han fick ju bra på bruksprovet. Han fick dåligt på hoppningen men de hade ju en kommentar där och lovordade att han var en av få dressyrhingstar som hoppades uppsuttet. Dom andra löshoppades och då tycker inte jag att man kan jämföra poängen riktigt.
Många hingstar har jag valt bort pga humör eftersom mitt sto är nervigt. Bort pga humör: Don Romantic, Toopasch, Sandakan, Don Charly.
En jag fortfarande gillar är Rubin Olymp. Men har inte sett en exteriörbild på honom, bara en ridbild och en kort videosnutt men då filmar de i ganska konstiga vinklar. Kan inte tyska och skulle vilja ha lite mer info innan jag betämmer mig.
Kvar var i alla fall Figaro R, Don Romantic och Metall. 3 bra hingstar fick jag som svar på stationen, men Figaro har intressant härstamning och är mkt ridbar. Don Romantic är hårt bokad i år. Många har tagit honom och det lär bli många föl efter honom nästa år. Han är dessutom jobbig i stallet och svår att rida ute på läste jag här i en tråd.
Så jag valde Figaro till stor besvikelse för några här tror jag.
Inför nästa år ska jag ta mig en turné. Kolla på så många som möjligt live. Beställa alla CD jag kan komma över. Jag vill inte vara så här villrådig igen nästa vår.
Hon skall insemineras imorgon.

Tror det blir jättebra med Figaro! Den stammen är helt kanon och som Rodde säger - han blev premiehingst vilket inte är fy skam!

Lycka till nu!

/C

Hon är på Värmlands Säby.
Åkte lite längre då jag ville ha goda råd.
Men det gick jättebra att köra. Fölisen är väldigt cool. Stannade och kollade 1 ggr efter vägen och då stod han och diade och verkade helt oberörd.
Fast så jättelångt är det väl inte, ca 10-12 mil kanske.

Tack
Det var ett väldans velande på mig i år att bestämma mig. Men nu känner jag mig nöjd. :)

Så nyfiken jag blev på din fölis e: Bocelli...då jag också har ett Stanford sto som i år är dräktig med Bocelli.
Blev kombinationen bra???
I år har mitt sto en fölis e: Akribori och det är en mkt lyckad kombination.
/Tina

Det blev jättebra.
Fick ett jättefint mörkbrunt hingstföl. Han är korrekt i benen och högrest. Mycket social och lugn. Jag är jättenöjd.
Jag ska ta några kort och lägga in.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka