• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 760
I

Isidor

Vi har haft häst uppfödning länge. men aldrig vart ute för detta, hur fort måste fölungen börjar dia innan råmjölken försvinner ? Kan man se på fölungen om den har fått i sig råmjölken, tex att den börjar bajsa ? Va nämligen ett annat sto som tog fölungen . Men nu är den hos rätt mamma.

Sv: Råmjölk

Efter 24 timmar kan inte fölet längre tillgodogöra sig antikropparna i råmjölken längre. Då är deras tarm stängd för det upptaget.
Du ser ju på stoets juver om fölet varit där och diat, eller om den andra knyckte ungen på direkten.

Liknande trådar

Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: tanten
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 589
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna