Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel All info om den stofamiljen önskas och vilka kända hästar som kommer från den(om det fins några) ;)
Svar
5
· Visningar
2 127
Senast: pamira
·
Avel Någon som har eller väntar en avkomma efter honom eller som tänker/tänkt att seminera med honom i år? Jag ville haft honom till mitt...
Svar
9
· Visningar
1 356
Senast: athena
·
Avel Önskar information om följande hingstar: *Rookary Full Flight RWC 1 *Synod William WSB 8244 * The Hale Helios RW 56 * The Hale Felix...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Joyride
·
H
Avel Hej! Jag fick en liten idé, jag skulle ev vilja ha en D-ponny efter mitt sto. Stoet är ett halvblod på ca 160. Nu undrar jag då vad ni...
Svar
16
· Visningar
1 616
Senast: hoppla
·
Avel Eftersom man hör så mkt olika saker är det alltid intressant att höra hur alla bukefalister gör. Hur gör ni och varför?? Hur gammal...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Cesam
·
Avel Tänker ni teckna det? Varför/varför inte? 2
Svar
27
· Visningar
2 685
Senast: Splittan
·
Avel Hur många av er har fått årets föl i tid? Mina gamla "säkra" ston, som ALLTID fölar i tid, kom bägge 2 veckor försent. Tredje stoet...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: trotters.inc
·
Avel Har ett sto på betäckning som aldrig vill sluta brusnta. Hon har brusntat sedan den 14 juni och ser inte ut att vilja sluta. Vi betäcker...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: ancan
·
N
Avel Är det någon som vet vilken connemara hingst Fermoyle Boy är ?
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Nagenau
·
Avel Stor fölunge Hur stora är era fölungar nu? Min är född 21 april och mäter redan 120cm + över mkh. Han var stor när han föddes...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Pretty_Fly
·
Avel Mitt sto vägrar brunsta!!! Vet inte vad jag ska göra nu. Hon har stått på stationen en månad - sprutad med pgl 2 ggr och kommer inte...
Svar
9
· Visningar
949
Senast: kskemilie
·
Avel Är det någon som kan berätta något om denna hingst? Ska ha funnits i Tyskland. Har det funnits många avkommor exporterade hit till...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: LilaTiger
·
L
Avel Behöver lite tips på lämpliga hingstar till mitt hbl sto e D-Day. Vet att det är lite sent på säsongen men jag tänker prova. Mitt sto...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: Lejonelle
·
Avel Lite statistik från Ponny SM A-final (56 st) Okänd ras/stam 57% (32 st) Korsningsponnyer 14% (8 st) varv 4% (2 st) borde räknas som... 2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: Zondell
·
P
Avel fick en fölunge idag. tyvärr är han mycket vek bak och går på ballarna. Hörde att det bör rätta till sig inom en vecka. Någon som har...
Svar
12
· Visningar
1 511
Senast: pialotta
·
Avel Vad anser ni att den viktigaste egenskapen hoss en arabhingst i avel är?Är det stoltheten?Stegen?Eller kanske rent av färgen?
Svar
15
· Visningar
1 367
Senast: __Stilett__
·
A
Avel Har hört att ston kan få livmoderinflammation efter fölning p g a kvarbliven efterbörd. Är detta vanligt? Har ett sto som fått...
Svar
3
· Visningar
4 808
Senast: Artemiz
·
L
Avel En tjej i vårat grannstall har betäckt med honom i år. Vore kul att höra vad ni tycker om honom. Har inte sett honom "live" själv...
Svar
10
· Visningar
1 245
Senast: Loviza
·
Avel Blir nu mkt lurig på mitt ena sto hon kollades på 16dgn och kändes då enl vet ej dräktig och hon kunde inte se något foster på...
Svar
14
· Visningar
2 320
Senast: gylle
·
Avel Några som betäckte med honom -04? En bekants xx-sto ska föla vilken dag som helst, ridponnyföl så det hade varit intressant om det...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka