Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Lite statistik från Ponny SM A-final (56 st) Okänd ras/stam 57% (32 st) Korsningsponnyer 14% (8 st) varv 4% (2 st) borde räknas som...
2
Svar
31
· Visningar
2 926
Senast: Zondell
·
P
Avel fick en fölunge idag. tyvärr är han mycket vek bak och går på ballarna. Hörde att det bör rätta till sig inom en vecka. Någon som har...
Svar
12
· Visningar
1 502
Senast: pialotta
·
Avel Vad anser ni att den viktigaste egenskapen hoss en arabhingst i avel är?Är det stoltheten?Stegen?Eller kanske rent av färgen?
Svar
15
· Visningar
1 363
Senast: __Stilett__
·
A
Avel Har hört att ston kan få livmoderinflammation efter fölning p g a kvarbliven efterbörd. Är detta vanligt? Har ett sto som fått...
Svar
3
· Visningar
4 793
Senast: Artemiz
·
L
Avel En tjej i vårat grannstall har betäckt med honom i år. Vore kul att höra vad ni tycker om honom. Har inte sett honom "live" själv...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: Loviza
·
Avel Blir nu mkt lurig på mitt ena sto hon kollades på 16dgn och kändes då enl vet ej dräktig och hon kunde inte se något foster på...
Svar
14
· Visningar
2 306
Senast: gylle
·
Avel Några som betäckte med honom -04? En bekants xx-sto ska föla vilken dag som helst, ridponnyföl så det hade varit intressant om det...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: Zuzzi
·
Avel Efter negativt dräktighetsresultat för tredje gången börjar funderingarna på om jag måste byta hingst... Vilka halvblodshingstar har...
2
Svar
27
· Visningar
2 817
Senast: Welsh
·
S
Avel Mitt lilla shettissto blev troligen tjuvbetäckt för ca en månad sen. det blev ett missförstånd då en tjej i stallet skulle låna hem en...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Welsh
·
C
Avel Den här studien undersöker om det finns ett samband mellan mödrars pretationer och avkommornas resultat vid...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Stall Olitten
·
Avel vill ha lite fakta om dessa hingstar, någon som vet något om avkommorna: Weltmeyer, Rotspon, Longchamp, Londonderry, Don Frederico...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Mimmsan_93
·
Avel Mitt sto seminerades för nio dagar sedan och jag har hoppats och trott att hon skulle ta sig, men nu är jag orolig att något gått snett...
Svar
11
· Visningar
1 629
Senast: Lejonelle
·
C
Avel Är lite nyfiken på denna hingst. Vad vet ni om honom, egna meriter, temperament? Hur har hans avkommor blivit, hoppkapacitet...
Svar
12
· Visningar
3 355
Senast: Carmencita
·
Avel Eftersom mitt sto är skadat så börjar jag fundera på att betäcka henne. Känner bara att tiden rinner iväg. Jag har ingen koll på senaste...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: MetalFairy
·
S
Avel Hur bra är denna stam? E:Goldlöwe767 EE Gotthard 3838 mfl...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: md5krist
·
N
Avel Detta är min fölis född i år, vet inte om ni kan se på bilderna, men han har en fläck under magen. Är det vanligt med bukfläckar på...
2
Svar
25
· Visningar
3 531
Senast: Iglatjarn
·
C
Avel Har nyss läst en artikel här på internet där man har intervjuat en stor internationell hästhandlare, hingsthållare och uppfödare av...
Svar
13
· Visningar
1 134
Senast: martha
·
O
Avel Skall kanske ställa iväg mitt sto på seminstation. Vad innebär stationsavgift och seminavgift? /Ole
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Veronika
·
Avel Ni som avlat såpass länge att ni hunnit få föl ur flera generationer i samma stolinje, ser Ni något samband att döttrarna har liknande...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: belize
·
Avel Hejsan, hoppas att någon klok människa kan ge mig ett råd! Jag har ett sto som förvisserligen har haft livmodersinfl. men är behn...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar