Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Skulle vilja ha lite info om stofamilj (15).
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Clintan
·
Avel Mitt sto har ju varit på seminering nu 2 gånger och dom har fått spruta loss ägget bägge gångerna, första gången efter 12-14 dagar o...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Sanette
·
Avel Min lilla tös var lite x-bent när hon föddes. Det har försvunnit helt nu (tycker jag). Men däremot så har hon blivit lite böjd i sina...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: Jarrah
·
Avel Hur gör man med anmälningarna till fölbesiktingen? Detta är mitt första egna föl och jag har aldrig anmält till någon fölbesktning. Jag...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Olinda
·
Avel Vad tycker ni om honom? Är hans trav så bra som den sägs vara, även i kort tempo? Vad har han för BLUP? 2
Svar
28
· Visningar
2 434
Senast: Freyr
·
Avel Finns det någonstans på internet där man kan se bilder på hästens foster i olika stadier...? Skulle vara kul o se... :)
Svar
7
· Visningar
3 658
Senast: BeastieBabe
·
M
Avel :confused: Jag har en tvåårig d-ponny, född i april, hon har troligen blivit tjuvbetäckt, vad kan hända om hon blev dräktig??
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Ida
·
Avel Inom galoppen och travet förekommer det ju att man syr stona under tävlingskariären, men hur gör man sen när de hamnar i avelsboxen? Är...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: bettan1
·
Avel Någon erfaren uppfödare som är vaken? Min dagsfärska fölunge föddes vid 20-tiden. Jag tryckte i honom ca ½ dl råmjölk ganska omgående... 2
Svar
21
· Visningar
2 238
Senast: martha
·
I
Avel Asså ursäkta min okunskap :o :D jag sitter och läser igenom trådlistan bakifrån i brist på annat en söndagkväll...Hittar en massa...
Svar
2
· Visningar
4 599
Senast: crazy
·
Avel Det är ju många som kollar dr väldigt ofta. Ingår det i eran seminavg då? Har precis fått räkningen fr ATG - 706kr för en vanlig...
Svar
14
· Visningar
1 369
Senast: åke
·
Avel Vad är det som grundar att en häst är RP? Är det alltid fullblodshalten? Och eftersom det heter ponny, får den fortsätta vara ponny och...
Svar
15
· Visningar
1 185
Senast: åke
·
Avel Gjorde en högst ovetenskaplig mätning på åringen häromdan, och fick det till 95 cm. Vad brukar dom ligga på när de är runt året? Kan man...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: maria_b
·
Avel Nu är det problem i torpet. Stoet som jag var fundersam på om hon var dräktig då hon inte kom i brunst, var tom och hade en bråkig... 2
Svar
28
· Visningar
2 171
Senast: Hovdam
·
J
Avel Halloj, Jag kommer eventuellt låna en kompis sto e:Bernstein ue Abe(något sådant, har inte sett papperna än, det lär vara en gammal... 2
Svar
31
· Visningar
2 369
Senast: Hovdam
·
Avel jag har haft lite otur eftersom mitt sto fick livmoderinflammation efter första sem. (april) det tog lång tid men hon blev bra igen, sem...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: kskemilie
·
  • Låst
Avel :cry: kompisen har fått sitt andra hingstföl iår...som visat sig vara "albino" :cry: :mad: :o ...efter samma connemarahingst!!! :mad... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 468
Senast: ameo
·
P
Avel Leuthen har jag hört uttalas både som "låjten" och "löten", är det någon som säkert vet vad hingsten egentligen hette? 2
Svar
20
· Visningar
2 030
Senast: Zenith
·
Z
Avel Hej, Har inseminerat mitt sto på en hingststation. Varit på första dräktighetskontrollen som visade att hon var dräktig (fosterblåsa)...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Trissa
·
Avel Jag har en nordsvensk travhäst, och älskar allt vad nordisar heter, men jag blir så lessen när jag upptäcker, till min fasa, att... 2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: HubbNubb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka