Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Nu är det problem i torpet. Stoet som jag var fundersam på om hon var dräktig då hon inte kom i brunst, var tom och hade en bråkig...
2
Svar
28
· Visningar
2 160
Senast: Hovdam
·
J
Avel Halloj, Jag kommer eventuellt låna en kompis sto e:Bernstein ue Abe(något sådant, har inte sett papperna än, det lär vara en gammal...
2
Svar
31
· Visningar
2 366
Senast: Hovdam
·
Avel jag har haft lite otur eftersom mitt sto fick livmoderinflammation efter första sem. (april) det tog lång tid men hon blev bra igen, sem...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: kskemilie
·
  • Låst
Avel :cry: kompisen har fått sitt andra hingstföl iår...som visat sig vara "albino" :cry: :mad: :o ...efter samma connemarahingst!!! :mad...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 462
Senast: ameo
·
P
Avel Leuthen har jag hört uttalas både som "låjten" och "löten", är det någon som säkert vet vad hingsten egentligen hette?
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Senast: Zenith
·
Z
Avel Hej, Har inseminerat mitt sto på en hingststation. Varit på första dräktighetskontrollen som visade att hon var dräktig (fosterblåsa)...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Trissa
·
Avel Jag har en nordsvensk travhäst, och älskar allt vad nordisar heter, men jag blir så lessen när jag upptäcker, till min fasa, att...
2
Svar
29
· Visningar
4 184
Senast: HubbNubb
·
Avel Hur sent på året kan man betäcka? Vad är optimalt?
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Ramona
·
Avel Sitter här och funderar på hur det egentligen är, tar fölet/fostret alltid den näring den behöver först och det är endast stoet som kan...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: crazy
·
K
Avel Jag funderar på att köpa ett föl nu i höst,har bara köpt unghästar förrut från 4-år.Så vad ska jag titta på (förrutom härstamningen)...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: mimus
·
M
Avel Är det nån som kan berätta för mig om Kaiser ox? Allt som går att veta....stamtavla....temperament.....storlek...resultat...allt...
Svar
4
· Visningar
1 657
Senast: Move_Over
·
Avel Alla ni som fått hingstar i år, börjar dom få hingstnacke vid 2 månaders ålder? Är det ovanligt att dom börjar få lite nacke när dom är...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: evis
·
H
Avel Hej! Jag har hört att en del avkommor efter Beach Boy varit riktigt besvärliga! Stämmer detta rykte, el är det bara "prat"?
2
Svar
34
· Visningar
3 198
Senast: Häst 2004
·
Avel Halvblodshingstar, heter Happy Day och Flamingo. Bilder? Är de "kända"?
Svar
17
· Visningar
1 748
Senast: Happy
·
K
Avel Hej Jag har letat på nätet efter en sida med resultat från Unghäst-VM i Verden. Förra året hittade jag lätt en sida där resultaten...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: kima
·
Avel Om jag skulle betäcka mitt ljusbruna fjordingsto med en mer mörkare black eller tillomed grå hingst, hur skulle fölet färgas då...
2
Svar
28
· Visningar
2 940
J
Avel Hejsan! Jag funderar på vilken hingst jag ska låta betäcka mitt sto, och jag har fastnat för två stycken. Fölet vill jag ska bli min...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Jempa
·
T
Avel Kan föl vara mjölkallergiker precis som barn?? Har en fölunge iår som haft dålig mage i snart två månader nu - prövat losec, sulfa, lera...
Svar
16
· Visningar
1 638
Senast: HelenaHandberg
·
L
Avel Vad har han lämnat? Hur ser ni dressyravelskunniga på hans stam? Jag menar med Ramiro bakom...Vore kul att höra lite synpunkter. :)
Svar
11
· Visningar
1 501
Senast: Ploppi
·
R
Avel Blev lite nyfiken på dem när jag läste er uppfödares tankar om dem i tråden om viktbärande raser, jag klurar lite på vad jag ska köpa...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: Rist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka