Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag visste att de har infört graderingar, men inte att de tagit bort benämningarna Sports Section osv. Jag har dock fått information om att det är överhöjdarna som tilldelas grade 2 (fd Stud Book 2, Sport Section), och de som inte passerar veterinärt el exteriört som tilldelas grade 3. Inte tvärtom som du skriver.ramonarunds skrev:Du maste uppdateras!!
Sedan 2004 och EU's nya registreringslagar, sa har The Connemara Pony Breeders Society (CPBS) indelat stamboken i 4 delar, eftersom de vagrar sluta inspektera ponnierena. "Normala ponnier" med fullstam och med bra exterior gar in i 1:a delen, alltsa stamboken och far grona pass. BEC gar in i den 4:e delen. Ponnier som blir for stora (alltsa over 148cm) gar in i 3:e delen. Ponnier som har foraldrar fran main studbook men som inte haller kraven for exteriort korrekta, gar in i 2:a delen.
Avkommorna av BEC, kommer att reggas i 4:e delen. Men avkommornas avkommor, kan reggas in i 1:a delen, om de ar tillrackligt fina exteriort.
DET håller jag med om, därför låser jag tråden nu...Tystamarie skrev:Känns som denna tråd är färdignystad.