Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tystamarie skrev:Även om det inte är logiskt i förhållande till andra djurslag så är albino fortfarande den officiella svenska benämningen på en gulvit häst med blå/stålgrå ögon och skär hy. Oavsett vad folk tycker på nätet.
Mabuse skrev:Men kan man inte hoppas på att de blir skimlar då? Eller har skimmelanlaget ingen effekt på en BEC?
AnnaJue skrev:Huvudsaken är väl att dom är krya och friska..? Skulle aldrig falla mig in att klaga på färgen det första jag gör när fölet föds.
ancan skrev:kompisen har fått sitt andra hingstföl iår...som visat sig vara "albino" ...efter samma connemarahingst!!!
Är inte det det viktigaste?? Tråkigt om h*n anser att färgen är viktigare än hälsanancan skrev:Visserligen söta och friska...men ändå...
Prosit skrev:Varför tog h*n risken att betäcka med samma hingst en gång till eftersom det uppenbarligen fanns anlag?? Om man får ett föl som har den oönskade färgen borde man väl förstå att anlagen finns?? :confused
Bägge fölen är födda i år av olika ston, och jag tycker också att det är ganska maxat att båda blev likadana.
Det finns ju chans till andra färger även i denna kombination.
ancan skrev:Saken är den att hingstägaren har hävdat att det är fel grundfärg uppgivet i hingstkatalogen(där det står f.gulbrun...), hon har hävdat att han är född brun...
Det ena stoet har tidigare fint föl e; samma hingst(ej bec), och det andra stoet köptes in dräktigt... (som framtida ridhäst)
men visst har man en möjlighet att kolla alla uppgifter, men i detta fallet så gällde det två bra vänner som umgicks privat mm.
Man går väl inte och misstror sina vänner,eller?
Jag vill egentligen veta hur mkt man kan förvänta sig att hingstägaren ska berätta... är det Ok att välja att inte säga sanningen i vissa fall??? Och sen skylla på att stoägaren har undersökningsplikt...
Sanningen kommer ju fram tillslut, och "ont äter upp sig själv..." eller vad är det dom brukar säga...
Fölen är iallafall snygga och fina, vi har skojat lite här i bygden om att köra in dom tids nog, och sälja dom som "tvåspann..."
Fast båda fölen är födda i år, då är det svårt att förutse!swebec skrev:För som sagt, redan förra året bevisades att hingsten inte är född brun, i och med det första BEC fölet. Ge
Tystamarie skrev:Vad jag menar är, vi som fortfarande pratar om albinohästar är inte okunniga i färglära, vi talar svenska.
LenaH skrev:Fast båda fölen är födda i år, då är det svårt att förutse!