Gångartshingst sökes...

Sv: Gångartshingst sökes...

Jag får nog ta en ordentlig funderare på Silvano. Har tyvärr inte sett honom i verkligheten, vilket jag gärna gjort. Tycker att han på bild ser totalt ointressant ut, ingen utstrålning, men vet att han gör bra resultat.

Don Schufro är även en av mina favoriter, har en jättetrevlig 3-åring efter honom hemma! :love:

Holsteiner håller jag med om kunde vara intressant, men frågan är om det är så attraktivt för en köpare, snarast intressant att avla vidare på! Nobel är jag väldigt förtjust i t ex.

Jaha, för er som är nyfikna - det blev Royal Olymp (e: Rohdiamant - Florestan I)...
Importsemin som jag lovat mig själv att inte välja! :angel:
Hon semineras i morgon kväll första gången, så nu är det på "g". Håll tummarna! :crazy:

Vad sägs om Don Charly på tal om Don Frederico? Vet inte vad han ger men han har trevlig stam och ser mycket trevlig ut att rida.
Kanske Channon, nygodkänd i år e Rubignon? Jag såg honom på bruksprovet och tyckte att han så mycket sympatisk ut. Han verkade vara mjuk och trevlig att rida, och gav intryck av gott temperament.
Jag gillade också Hermes starkt, och även han såg kanon ut att rida!! Och han hade ju dessutom 40 p exteriört.

Äsch, nu såg jag att du redan valt! Hoppas att det blir bra!

Don Charly låg faktiskt högt på min lista! Har dock inte hört något alls om hans avkommor, vilket jag tycker är lite konstigt. Avgiften på honom har också höjts rätt så avsevärt, 10 000 kr + moms vid 42 dygns dräktighet. Inte helt fel kanske om man har ett svårt sto (slipper språnget), men samtidigt riskabelt eftersom det inte går att försäkra så tidigt. Vet inte om han är värd så mkt? Kanske.

Hermes älskar jag :love: , men han är för liten.

Channon hade jag gärna sett, på bild ser han mkt trevlig ut!

Tack för eftertanken i alla fall! :)

Nu har du ju redan valt, men ett tips till framtiden kanske?

Var på treårstest i östergötland i helgen, där vann (eller ledde så länge jag var där) en valack efter Warsteiner-Amiral-Ceylon, riktigt fin! Den fick 49 p, 899 på gång. Warsteiner själv tävlar väl ej pga skada, men de avkommor jag sett har varit högställda och lätta, han ger ju även rätt bra storlek.

Ang Rubignon och hans avkommors testresultat: Tänk på att alla avkommor faktiskt inte visas, av olika skäl. Vi har en fin (tycker vi i alla fall ;) ) Rubignondotter som inte är visad pga att hon var väldigt överbyggd som 3-åring och därför inte reds in förrän hon var fyra - och i det läget har hon inte mycket till chans i det bedömningssystem vi har. Hon själv är alldeles lagom mittemellan i storlek (och inte överbyggd längre) men har många halvsyskon som är storvuxna och därigenom många gånger litet valpiga för åldern - blir inga bra siffor då heller.

Shannon är väl ett lysande undantag, så fin han är!

Har ett 4 dagar gammalt Silvano föl. Ett sto brun. Otroligt högställd. temperamentet känns redan bra. Hon är cool. Jag sökte själv hingst med R-blodet och föll för Silvano. Jag såg honom själv på flyinge i vintras. Han ser otroligt elastisk ut.

Hur menar du, med benen? Den står i alla fall korrekt på sina ben, och benen är väldigt höga. Den är defenitivt mer högställd än stoet.

Jo jag menade hur rättställd den är i benen, det är Silvanos svaghet och en av anledningarna till att jag inte vågade välja honom.
Har dock hört fler föl som varit korrekta i benen så det är inte säkert att han förärver sin dåliga benställning.

Jaha, då förstår jag. Vår unge står i alla fall korrekt på sina ben.

Någon som har en aning om vad det kostar att betäcka med De Niro? Har sett en del mycket trevliga avkommer efter honom! Antar dock att han är rätt dyr..... Vad har han för temperament?

Senast ändrad:

Kommer inte ihåg vad han kostar har inte prislistan framför mig, förr om åren har han varit begränsad till 20 ston i Sverige och han brukar bli fullbokad tidigt, men ring Ängagården och fråga.

hej!

jag måste rek. Black coffee, som blev godkänd förra året, 8-9-9 gången var den bästa i hans årgång, luftig gång, har lätt för att sammla och högrest med ett kanontemprament, har själv haft kontakt med hingsten och har sett honom mycket, på hemmaplan, starby dressyrstall, har själv betäckt mitt sto av den "gamla modellen" med honom!

Lycka till!

Liknande trådar

P
Avel Jag har två ston och tvekar mellan olika hingstar. 1. Skimmel e Goldlöwe - Jaguar. Hon har en fin åring e Figaro R med underbar...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Pi Pi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar