C
Cesam
Sv: Hur många blir blåsta av oärliga hingsthållare
hej på Dig,
Du ska behålla det danska passet, eftersom passet är en orginalhandling (och värdehandling) för hästen. Du ska dock skicka in det till ARAB tills. med reg. bevis i orginal för stämpling. Det kostar 150:- för stämpling av utländskt pass, så det är ju/väl inte så dyrt?!
Tyvärr är presonen som sitter på ARAB idag som vikarie inte speciellt insatt i hur man går tillväga med Arabiska Fulllbod och personen ifråga vet nog inte vad stängd stambok innebär.
Men stämpling av ett utländskt pass ska hon väl klara.
Kolla alla orginalhandlingar NOGA när Du får tillbaka dem så det är korrekta!
ARAB
Box 47
243 21 Staffanstorp
046 - 25 55 51 tel
registraturen@arab.se
mvh
Carina på Cesam Arabians
Bewelinn skrev:Hej på er!
Till sist har jag en fråga till Cesam:
Jag har ju ett arabsto som är dansk import. Jag har ett svenskt reg. bevis men fortfarande det danska orginalpasset (det nr finns ju med på det svenska reg. beviset). Behöver jag byta ut det mot ett svenskt pass eller "duger" det med det danska? (Och huga vad kostar det att byta ut i så fall...?) Har mailat ARAB men inte hört ngt på månader....
hej på Dig,
Du ska behålla det danska passet, eftersom passet är en orginalhandling (och värdehandling) för hästen. Du ska dock skicka in det till ARAB tills. med reg. bevis i orginal för stämpling. Det kostar 150:- för stämpling av utländskt pass, så det är ju/väl inte så dyrt?!
Tyvärr är presonen som sitter på ARAB idag som vikarie inte speciellt insatt i hur man går tillväga med Arabiska Fulllbod och personen ifråga vet nog inte vad stängd stambok innebär.
Men stämpling av ett utländskt pass ska hon väl klara.
Kolla alla orginalhandlingar NOGA när Du får tillbaka dem så det är korrekta!
ARAB
Box 47
243 21 Staffanstorp
046 - 25 55 51 tel
registraturen@arab.se
mvh
Carina på Cesam Arabians