Hingst med HÖG dräktighet?

Sv: Hingst med HÖG dräktighet?

vårt sto blev inte däktigt på QE...kanske stationens fel, bytte station och hon blev dräktig med Uskdar. Inte ara hingstarnas förtjänst, en bra station kan göra underverk!

Faxe har visst hat 100% dräktighet sist 5 ÅREN...

HalyBailey skrev:
Nästan! ett år i avel, ett sto betäckt. Och simsalabim! Ut kommer två föl :) :rofl: :rofl:
Fast jag tror kanske att han spräcker den sviten i år. Så hon får skynda sig om hon vill åt statistik-siffrorna! :D
Jag hoppas verkligen att trenden nte håller i sig :rofl:
Det räcker med ett föl per sto denna omgång.
Håll i dig nu och sätt dig ner. Vi funderar på att ta Besk på Sunny om hon inte tar sig denna gång. Vi betäcker för fullt med S och ger Hippotrim......återtår att se om stoeländet tar sig :mad: Ser ingen anledning att köra henne till en dyr hingst om hon inte kan bli dräktig med någon hingst hemma. Vill först se att stoeländet kan bli dräktig igen. Hingsten i fråga är redan konstaterad fertil i år. :smirk:

Jag håller med dig! betäck med vad som helst bara hon blir dräktig!! Det får väl bli en oäkting då.... :angel:
Så får ni reparera "skadan" till nästa år. Lite hippotrim kan göra susen, hon har ju inte haft föl på många år nu, och har med all sannolikhet dragit på sig en infektion. Hade jag varit du hade jag velat få henne sköljd en gång också, för att bli kvitt "sörjan" som ligger och skvalpar i livmodern efter både förra året och årets brunster. Men det är ju din veterinär :smirk:

Han ser inget som ligger och skvalpar :confused: Hon ser helt ren och fräsch ut men vi testar med Hippotrim ändå och hoppas på det bästa. Undrar om man ska ge henne en brunst till med S efter Hippotrimmet (vi ger hippotrim på denna brunst + betäcker) Om dt blir en "oäkting" så får den reggas som WPB. Skulle hon gå bet med honom oxå jag då slutar jag lägga ner krut på henne. Hon är ju trots allt inte mitt sto och jag kaninte skicka iväg henne hur som helst heller. :(

är det hon som har brunstat i 12 dagar??

Nope det är SM finalisten som är inne på dygn 14 nu :smirk: Besk tar ju bara emot fint besök i år vet du ;)

SM-finalist???
Det har jag missat - det var verkligen fint besök! Gratulerar, bättre ston kan man väl inte önska när man avlar tävlingswelshar!

japp Jewel Samantha är på besök :banana: :banana: hon får aldrig nog av lillpojken :o sen ahr vi hennes dotter e River Spring som i sin tur har lämnat en kanon avkomma :d En Glansevin Gadabout avkomma har även kommit och gått i sto hagen i sommar samt en Romano-Little Q som jag blev väldigt förstjust i (trots att hon var ett halvblod :p )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 674
Senast: Trissa
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 701
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka