Det här med avgifter

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oledoledoff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 759
O

Oledoledoff

Skall kanske ställa iväg mitt sto på seminstation. Vad innebär stationsavgift och seminavgift?

/Ole

Sv: Det här med avgifter

Stationsavgiften är olika från station till station, vissa tar bara ut det om man väljer att seminera med en hingst som ej är stationerad på den aktuella stationen. Vissa tar dock en stationsavgift ändå men den är på en del ställen lägre för de egna hingstarna, kolla upp vad som gäller på din station. Vet egentligen inte vad den innefattar.

Seminavgift/veterinäravgift tas alltid ut (ej på naturlig bet.) och det är olika vad som ingår i denna, på vissa stationer täcker den bara seminering på ett visst antal brunster och ultraljud medans andra gäller den hela säsongen.

Sedan tillkommer kostnader för uppstallning/bete och denna skiljer sig oxå mellan stationerna, ca 40-100 kr/dygn + moms
Lycka till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 098
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka