premiering boden!!

Sv: premiering boden!!

En nordsvensk blev godkänd men vad var det han hette... *funderar*... Inte den första som visades och inte isabellen...

Grattis lul, jag funderade på om det var du... :)

(Jag var också där och fick förlängt tillstånd på min russhingst).

jaha är det du med skäcken :)

tror att det var nordingen som blev riden på bruksprovet!?

Och grattis till förlängningen!!

Japp, fast jag fick ju ta det lugnt medan min gubbe fick motionera.. :)

Jag missade om det var någon nordsvensk som reds. Jag såg en arab, en baskir och en shire ridas.

lila skrev:
Inte den första som visades och inte isabellen...
Var det en isabell där? :eek:

Enligt SH:s hemsida är de här anmälda:
TROLLE e. Trakt
KOLHÄLLANS BALK e. Ceasar
RASKEN e. Marre
NICKE LILL-TROLL e. Rosing
STORMONS BOJZON e. Bojman
IKTUS (W) 1786 e. Dan
MANNE (W) 1836 e. Valör
MARSK (W) 1837 e. Skjerdingstadsvarten

De tre nedersta kan vi utesluta, det är hingstar som är inne för förlängning av tillståndet. De tre översta är inte isabell heller för de såg jag i somras när jag var i Piteå. Återstår Nicke Lill-Troll eller Stormons Bojzon, eller om det möjligtvis kan vara någon efteranmäld. Det har varit en isabell ute på annons det senaste och det tror jag är en hingst efter Udd och undan ett gulvitt sto. Kan det varit han som visades?

I vilket fall som helst är jag mest intresserad av vilken hingst som blev godkänd av de nordsvenska.

lul skrev:
tror att det var nordingen som blev riden på bruksprovet!?
Ridning på nordsvensk räknas inte som bruksprov! Det måste ha varit någon som bara visade användbarheten hos nordsvensken.

Trolle (e Trakt) godkändes med 99897 = 42 p och AB. Han är numera omdöpt till Thrim. Mätte 155 cm.

Isabellen var Stormons Bojzon (e Bojman). Han fick 78877 = 37 p. Det var en hingst av lite mindre modell (149 cm).

Lukas skrev:
Han är numera omdöpt till Thrim.

Isabellen var Stormons Bojzon (e Bojman).
Roligt att Thrim gick in! Han har ett möderne som inte lämnat hingst på många år men innan dess har det kommit en del bra därifrån. En hel del diplomston har det dock blivit.

Vad är det för möderne till Bojzon då? Från faderns sida kommer inte gulanlaget så då måste det komma från modern. Det måste även finnas anlag för rött hos henne.

Senast ändrad:

Modern till Bojzon heter Blondie 22564 och är gulbrun (Baner 1702-Pärla 21179-Lurifax 1600-Unvin 1617).

Aha :idea: , det förklarar saken! Från Banér kommer gulanlaget och från Lurifax kommer det röda. Lurifax är också farfars far till Bojman, därav hans röda anlag.

Modern är kommen från Wiktoria Lindqvist och hon har också fått fram en isabell efter Silfvers Oktav. Det finns bilder på isabell om man klickar sig fram i "galleriet".

Han visades i fjol på Grevagården och fick då 39p. Härstamningen är:
e. Trakt 1898
u. Simone 22282

e. Frost 1750
u. Stjernstrimma 20951

e. Ellar 1683
- Kym 1552

Stjernstrimma är med andra ord helsyster med Elldor 1743.

okidoki .. såg bara att hon red o tog för givet att hon även skulle göra det på bruksprovet :)

Roligt med en godkänd nordsvensk hingst till i år. :)

Köpte ni dem direkt av Bo och Kristina som har Sörby´s stuteriet *ler* ... De har ju jättefina New forestar på det stuteriet också ju ... Där har man ju varit några gånger och betäckt förr ;-) fast inte shettisar då utan New forestar ...

Ja, men vi har inte hämtat än, ska göra det i slutet av denna veckan...fick bild på "nin" idag, men jag tycker inte han är varken svettfux eller har grå man :( ..Skit samma , han verkar rätt gullig ändå :D

Whisky1.jpg

tjusig kille! .. blir det ponnytrav nu för alla slantar :D

Jo det är roligt med lite färg. har oxå för mig att han har visats med bra poäng förut .. han har lite mer massa än sin far, vilket jag tycker är bra

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd