Dansk halvblodsavel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emmeline
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 909
E

Emmeline

Jag undrar var man kan hitta information om danska hingstar (gamla)
Har försökt att hitta på egen hand men hittar bara "nya" hingstar...Jag vill hitta information om ett sto, Fanny e Mangon - Chronist.

Sv: Dansk halvblodsavel

Detta är inte danska hingstar utan tyska holsteiner hingstar.
Fanny har regnr GHS 10673 alltså är hon registrerad i ett förbund för holsteiner nere vid den dansktyska gränsen.
Fanny är enligt den danska hästdatan F1 sto alltså har hennes mamma ingen registrerad mamma hon står u. Conny som är e. Chronist men med okänd mor. Dock behöver inte detta stämma just när det handlar om utländska hästar (alltså i detta fallet tyska) många gånger kan man ändå hitta stam på dessa i tyskland bara att det inte uppgivits mer stam när de skrevs in i det danska systemet.

Mangon är en holsteiner e. Mangold (trakehener) u. Renate (Holst) ue. Heidefreund I (holst)

Chronist är en holsteiner e. Cottage Son xx

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka