Clifden Show (connemarautställning, Irland)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 059
Sv: Clifden Show (connemarautställning, Irland)

jag kanske är både blind och dum men jag hittar inte resultat mer än från 2004.

Jag vill nog ner på 80-talet... i och för sig hittade jag en sån sida för länge sen men jag fattade inte riktigt... ska försöka hitta den igen

Jättebra sida!!
Min hästs mamma vann sina klasser 1985 och 1988. Självklart finns det inga bilder därifrån dock. Men men!

:bump:

MEN

Vad betyder "Confined Champion" och "Supreme Champion"??
Är det motsattsen till BIS eller BIM eller nåt??

Seabaz skrev:
Vad betyder "Confined Champion" och "Supreme Champion"??
Supreme Champion ar dn hasten/ponnyn som vann hela utstallningen. De som vinner sin klass gar vidare till championatet och den som vinner championatet blir supreme champion.

Confined champion vet jag inte vad det betyder, da 2:an brukar kallas for reserved champion.

Confined champion kan endast en häst som är uppfödd/ägd i området Connemara bli. Det är således ett pris instiftat för att gynna de lokala uppfödarna. Till Supreme Champion (som mkt riktigt kan översättas med BIS = Best in show) kan även en ponny från övriga irland väljas.

Finns det någon länk med resultat från ÄNNU LÄNGRE sedan, snarare tillbaka på 1960-1970 talet då Lambay Inver och Finney Master var intressanta! :bump:

Vad jag vet finns ingen sådan hemsida. Däremot finns det uppgifter om Clifden-show vinnare i Elizabeth Petch bok "Connemara Pony Breeders' Society 1923-1998" som gavs ut jubileumsåret -98. Några uppgifter om Lambay Inver och Finney Master finns dock ej, tror ej att ngn av dem visats på Clifden Show.

Jag vet att Finney Master var utställd på Clifden, vet ej hur det gick iofs. Inver var ju bara 3 när han åkte ifrån Irland till Oxenstierna i Norrtälje så han hann nog inte vara med + att han inte utmärkte sig speciellt. Jaja, får leta vidare!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Nikan
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
394
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 885
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?