Import av dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Noa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 886

Noa

Trådstartare
Hur går det till när man köper häst från Danmark? Hur bär jag mig åt och vad bör jag tänka på? Hur fungerar det med fölet som förhoppningsvis föds nästa år? Berätta allt ni vet!!

Ytterst tacksam för svar! :bow:

Sv: Import av dräktigt sto?

Hej!!! När jag köpte häst i danmark skötte försäljaren alla papper och kontaktade olika myndigheter, så det fungerade mycket smidigt jag fick även hjälp med lastbil och det blev billigare än om jag själv skulle åka och hämta henne, jag hämtade henne på åby travet. Det går mycket transporter mellan danmark och sverige så det är något jag kan rekomendera. Med anledning av fölet så är det du som står som uppfödare på det när det är fött mvh Moe

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka