Årets föl.. vad har hänt??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FjantaZ
  • Startdatum Startdatum
Sv: Årets föl.. vad har hänt??

Lilla Lucky, sv halvblod e: Pascal. Född 25 april -05.

Kan ledas utan större problem, ta av och på grimma utan problem. Man kan ta på henne överallt, lyfta benen mm.
Går på bete med mamma och växer så det knakar ;)

salu_flis_006.jpg

salu_flis_005.jpg

Hera, vad fin hon är!
Och vad hon har växt. Så som vi alla väntade på henne i våras var det kul att se henne nu.

Min lilla odåga, som väl inte är helt döpt men går under arbetsnamnet Tiger, han är ledd i grimma lite nu och då utan problem.
Låter sig glatt tas på över allt, lyfter fint på hovarna, åkt transport med mamma till nytt bete (ca 12mil).
Har inte brytt mig så mycket mer ännu.
Han är hur som helt väldigt social och pratar gärna med folk.
Sprallar mycket och retar gallfeber på sin mor och äter till min frustration upp hennes pannlugg (trots antibit i luggen).

Tiger född fredagen den 13 maj -05, ett rödblackt litet hingstföl.

Några timmar gammal
Flbox.jpg

Midsommardagen
Vigor6.jpg

FjantaZ skrev:
Har följt trådarna om årets föl och undrar lite hur långt de har kommit i nuläget...d.v.s. ledvana, borstning, hantering m.m.
En nytagen bild skulle oxå vara kul för att se hur se ser ut nu och lägg gärna till fölets ålder o ras...

Hoppas på att se en massa gulliga små :bump:

Min fölis är snart 6 månader, född 6/1 i år. Han kan det mesta som en vuxen kan, är van vid det mesta och älskar att hitta på nya saker. Nu går han med mamma men till hösten ska han få gå med unghingstar i några år tills han blir stor nog att börja rida.

Bilder finns på www.arabianteam.se kolla våra hästar och sen Al Ja'bar

Mitt föl är född 12/5-05 hon är ett sto e:Warsteiner

Får på grimman utan problem, både i hagen och stallet.Lyfter hovarna bra och jag kan ta överallt.Led träningen går si så där men det går frammåt. :) Bilderna är i från 16/6.
IMG_1379.jpg
[/IMG]
IMG_1380.jpg
[/IMG]
Walkyria.jpg
[/IMG]

våran hingst Albin är född 9/6-05.
Tyvärr har vi bra haft han hemma 3 dagar sen födseln då han blev förstoppad,fick 3 infektioner och ett virus efter födseln :cry:
Men nu mår han lite bättre ;) vi ha lett honom till och från hagen utan problem(om mamma är med). Han lyfter på hovarna, och älskar att bli kliad över allt. Han gillar när barnen kommer och gosar och myser med honom. :) Tyvär har han inte fått gott ut på så mycket bete då de har stått på strömsholm i 18 dagar. Han har åkt transport snart 3 ggr då vi ska till baka och utraljuda honom nästa vecka. Sen är han van att matte får ta sprutor, febern och magsårsmedicin i munnen, vilket inte är så kul men man måste.

Mitt arab sto föl beräknad 25/5 men behagade att komma redan den 12/5 mår som den lilla prinsessa hon är. Kan backa, lyfta fötter, bli ledd osv älskar människor som kan klia henne :smirk: En underbart social tjej
E:Milagro PL U:Emeralda

EmmaEmira11.jpg
[/IMG]

Emira12.jpg
[/IMG]

Elisabeth i GBG

Då kommer en travarpojke in i uppföljningen då...

Diego Star
050618_002.jpg

e. Gentle Star u. Dixie Millpond

Född den 8/4 och är på bilden 2 månader och 10 dagar.
En pigg och trevlig kille som kan vara häst. :D
Hans mamma har lärt honom att föl ska klia sina mammor på manken. Annars går han i bland i grimma till hagen och är jätteduktig att raspa tårna på. Jag har aldrig sett en unge med så snabbväxande fötter. :eek:

/// ghost

Här är en helt ohanterad tjej. Hon är e.Métall-Martini och rör sig väldigt luftigt och fint.
Jakline.JPG

Konstigt...inte för mej heller nu...men bara för någon sekund sen när jag var inne så var bilden där!Men inte nu!*skumt*

Vet inte om det är något strul med Spray just nu för jag hade själv svårt att komma in på min egen sida. Just nu ser jag iallafall bilden.

Jodå nu ser vi snyggingen igen!Det var nog bara nåt tillfälligt strul. ;) :D

Här är en inte alltför bra bild på "For Success" e. For Feeling - Concorde. Hon är över fyra månader gammal nu. Hon går bra att leda och kratsa hovar etc på och har åkt transport till seminstationen några gånger. Är väldigt social och vill gärna umgås.

sussie.jpg

Nu är hon tyvärr sjuk. :( Fick hög feber igår (över 41 grader) och är allmänt hängig. Blodprov visade dock att det inte borde vara lungbölder. Är hängig och febrig även idag, så det blir kanske klinik senare idag (dit vi för övrigt redan har en tid inbokad med en annan häst. :( )

*Lånar*

Min är nu två veckor och två dagar gammal. Hon har vuxit jättemycket. Tror att hon hamnar någonstans runt 164 cm.

Är en söt femenin tjej som älskar att hitta på bus. Gillar att bla rymma ur hagen. Hon är inte det minsta rädd för elstaketet. Det är strömm i tråden har kollat med en sådan där mätapparat. Hagen är jättestor men det är klart livet är mycket roligare på andra sidan staketet. Jättesnäll att leda och att lyfta på fötterna. Väldigt social och nyfiken. Inga problem att ta fast (hon kommer glatt fram till en) och leda in henne i hagen när hon har rymt. Grimman är hur lätt som helst att ta på lika lätt som på en vuxen häst (både i hagen och i boxen).

Med vänlig hälsning

Mormor Tora som har fått ett riktigt litet busfrö

Glömmde stammen.
Den busiga lilla tjejen heter Tara och är u:Torana, e:Akribori. Torana är i sin tur Torboldt-Lansiär-Celsius.

Nytagna kort kommer snart

Med vänlig hälsning

Tora

Min lilla vildhingst är född 15 april e: Quite-Easy-Stanford.
Han är väldigt social och gnäggar ofta när jag kommer. :love: Han blir borstad, gosad, kliad. Vi har lite led-träning samt kratsar hovarna. Hovslagaren var här och lillen skötte sig exemplariskt! Trots att han nästan är 3 mån har jag nästan aldrig sett honom trava, så jag vet ärligt talat inte hur hans trav är, :crazy: han bara galopperar och galopperar och gör skyhöga bocksprång (så det blir nog ingen fölvisning ;) ).

ca.JPG

Mitt hingst föl efter Cornetto- Creool är snart tre månader. Han leds i grimma och grimskaft, lyfter ben, blir kliad och åker transport med mamman till seminstationen. Han leds upp i transporten före mamman i grimma och grimskaft. ( Älskar att åka transport). Han är väldigt tuff och orädd. Är framme och kollar allt och alla. :banana:

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
170 080
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 891
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Nu är jag fast i mina tankar och skulle behöva lite andras tankar om vad som kan bli bäst. I december så får jag hem 6 månader föl, har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 265
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka