Årets föl.. vad har hänt??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FjantaZ
  • Startdatum Startdatum
Sv: Årets föl.. vad har hänt??

Sto e. Looping-Quite Easy, född den 3 april, ganska precis 3 månader alltså. Har träffat hovslagaren några gånger, ledvan etc, det grundläggande. En kvick och mycket social unge med lätta gångarter och helt rätt inställning till hoppning (dvs den över stock och sten i hagen) ;)
Som nyfödd:
bbs.jpg
fullg.jpg

och för en vecka sedan:
sillungen.jpg
vackrasillen.jpg

De växer mycket på några månader de små liven... :p

Hahaha - precis så var vår Quite Easy avkomma som ung! Eller hon är fortfarande så i mångt och mycket, lika social och folkkär och ständigt bockandes ;) , även om hon nu för tiden faktiskt HAR en trav också och ganska mycket sådan dessutom ;)

Som fölunge såg vi inte någon trav ALLS på jag vet inte hur länge...

Hon finns för övrigt på en bild i mitt inlägg här ovanför - är mamma till årets föl :)

Förra veckan mätte min gullgris (Lady Chanilla) 110cm. Nu när man går ut till hästarna kommer hon springandes och ska vara med hela tiden, jag har fått börja stampa med fötterna för att lära henne att man ska ha ett visst rum runt sig. Hon har börjat testa en massa typ nafsa i benen, men hon förstår precis när man säger ifrån. Så från att ha kommit hit vid tre veckors ålder, rädd som en vildkanin, så har hon vid 3 månader förvandlats till en kaxig donna, som dessutom är envis. :love: Hon har nu haft en massa konstiga saker på sig, en fladdrande tygbit runt huvudet, en spann över öronen, en fladdrande skjorta på ryggen, ett läskigt måttband av metall, som tjoffade in i sin rulle ett par ggr, tills hon stod still utan att bry sig, och två hundar som springer runt henne hela tiden. Hon reagerar inte nar man kör förbi med bil eller traktor och gasar och tutar (det gör inte dom andra heller) och hon ville också duscha när jag spolade av två av hästarna när det var så varmt. Men jag var ensam och ville inte skrämma henne, så vi väntar lite med spolingen tills någon kan hålla henne.

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
170 080
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 891
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Nu är jag fast i mina tankar och skulle behöva lite andras tankar om vad som kan bli bäst. I december så får jag hem 6 månader föl, har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 265
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka