Arabhingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hoppla10
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 965
H

Hoppla10

Är det någon här som vet något om arabhingsten Fynt. Tror att han är verksam i Danmark. Var kan man söka om utlännska hingstar?

Sv: Fynt

Gammal mycket bra stam har han, kan jag tillägga. Född på Blommeröd. Både Bask och Exelsjor i andra led. Inte fel alls... ;)

Carina på Silver Arabians.

Senast ändrad:
Sv: Arabhingst!

Hoppla10 skrev:
Är det någon här som vet något om arabhingsten Fynt. Tror att han är verksam i Danmark. Var kan man söka om utlännska hingstar?

Han har varit verksam i Danmark på f.d. Egholm Arabians (finns ej längre)....Sedan såld till Brasilien, återköpt till Blommeröd, därefter såld till Norge, men har nu i år, återkommit till Sverige.
Själv använt denna underbart gammelpolska hingst med bra resultat.

Men ska vi sedan vara riktigt petnoga, så är väl länkning til stuterier ej godkännt på detta forum?????

mvh
Carina på Cesam Arabians

Sv: Arabhingst!

Tror inte man får länka direkt till stuterier så där direkt.

Det är ju ett forum och det går ju ut på att man ska utveckla sina svar med text och bilder i den mån det går innan man lägger till länkar...och länkarna ska då användas endast i utvecklande syfte (dvs om man tar en bit av en text och någon kanske vill veta mer).Åtminstone om jag fattat rätt?

Trevlig hingst och har sett en del bilder på fina avkommor i Danmark efter honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 641
Senast: Hedwig
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?