Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kommer han stå tillgänglig på flyinge eller var någonstans?? någon som vet priser efter honom?
2
Svar
35
· Visningar
3 504
Senast: Olympia
·
Avel Jag har eventuellt fått fatt i ett connemarasto maxat mått passande mig som jag vill ha till avel!! :bump: Damen är lättriden...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: aldente
·
Avel Skrev tidigare; innan en massa trådar försvann, då efterlyste jag information om Priory Dallas, men allt försvann, kan ni som vet ngt om...
Svar
12
· Visningar
2 057
Senast: Summercloud
·
H
Avel Finns det någon som medvetet avlar fram dessa, eller är det "skräpet som blev över" som säljs till ridskolorna? Dvs de som inte har så...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 550
Senast: Ramona
·
D
Avel Antar att alla är trötta på dessa trådarna, men jag gör en ny iallafall.. :angel:;) Vill betäcka mitt sto, men behöver lite...
2
Svar
22
· Visningar
2 134
Senast: DayDreamDancer
·
Avel Någon som vet om detta stämmer; sto betäcks med hingst ej gdk i ASVH, men dess förbund är godkännt av ASVH ( Hannoveranare). Sperma från...
2
Svar
32
· Visningar
2 461
Senast: rebus
·
Avel Hur stora förväntar ni er, att era unghästar blir? Jag har själv ett treårigt sto e, Elmshorn som bara är 1.58m. Jag har bara haft...
2
Svar
25
· Visningar
2 730
Senast: MissNegativ
·
Avel pratade med en kompis för ett par veckor sedan. hon sa att hästar som var vita inte var skimmlar utan deras färg heter vit. ja sa då att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 943
Senast: KungTulle
·
Avel Jag har ett sto som jag betäckt med Moondelight Idefix. Vet att han inte hade många ston förra året men jag skulle gärna vilja höra lite...
Svar
15
· Visningar
1 662
Senast: FionaMay
·
Avel Jag skulle vilja kunna jämföra utländska hingstar med något sorts av blup. När man läser alla hingst annonser är det alltid deras...
Svar
15
· Visningar
1 172
Senast: KickiH
·
W
Avel Söker info om denna hingst, hittar absolut ingenting på nätet mer än avkommors tävlingsresultat, någon som vet vart man kan hitta info...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Witzippa
·
C
Avel Ett par dumma frågor: 1. Var hittar man ASVH:s Hingstkatalog? 2. Är ALLA godkända hingstar med där, oavsett var man hittar dem i...
2
Svar
21
· Visningar
2 189
·
Avel Hejsan! Detta är ngt jag aldrig tycks lära mig och jag försöker hitta det men förstår uppenbarligen inte texten:angel: Om man...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Casper
·
Avel Går i avelstankar och funderar på att betäcka mitt sto. Men hur skall man kunna välja hingst, finns ju hur många som helst. Mitt sto har...
Svar
10
· Visningar
2 178
Senast: Långnos
·
Avel Hittade denna shettis som anges vara silver/mushroomsfärgad. Blev nyfiken då jag aldrig hört uttrycket mushroom eller sett en...
Svar
6
· Visningar
1 506
Senast: Itchie
·
Avel Någon här som vet något om dessa hingtar eller har bilder. Vet att Nurmi togs ur avel, varför? info om avkommor vore roligt
2
Svar
38
· Visningar
3 570
Senast: Lorpan
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto i sommar. Hon är 160 cm hög och har alldeles för mkt tempramnt. Vill ha en hingst med ett lugnare...
Svar
8
· Visningar
758
·
  • Låst
Avel Vad kan ni berätta om honom? Har han lämnat något bra efter sig och varför är han ej längra godkänd i sverige?
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Pooh
·
E
Avel Jag har inte hört så mycket om det i Sverige men vill höra era åsikter. Jag spenderade en lång tid i hästvärlden i Storbrittanien...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: AnnaLs
·
P
Avel Hej! Har länge funderat på vad det är för skillnad mellan varmblod och halvblod? Halvblod ÄR ju varmblod, tillsammans med fullblod (om...
Svar
15
· Visningar
1 945
Senast: diartistakasha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka