Sv: Avla ridskole/familjehästar
Många fjordingar är helt ok, men många är inte alls snälla. Det finns en stackars tjej som står i ett stall inte så långt ifrån där jag har avelsstoet. Hon kommer inte ifrån gårdsplan med den hästen. Är det uppfödarens fel som avlat fram dåliga fjordningar? Nej knappast, det är tjejens fel som inte vågar ge honom ett par rediga kängor med spöt och ta ledarskapet!
Fast man kan inte skylla på aveln för det! Att medelsvenssons totalt överskattar sin egen förmåga att kapabelt rida och utbilda en häst är knappast uppfödarnas fel. Det fenomenet finns överallt.När medelsvensson misslyckats med tokiga halvblodet nr 1 och 2 så säljer jag en fjording till dem och äntligen så får man ha roligt med sin häst!
Många fjordingar är helt ok, men många är inte alls snälla. Det finns en stackars tjej som står i ett stall inte så långt ifrån där jag har avelsstoet. Hon kommer inte ifrån gårdsplan med den hästen. Är det uppfödarens fel som avlat fram dåliga fjordningar? Nej knappast, det är tjejens fel som inte vågar ge honom ett par rediga kängor med spöt och ta ledarskapet!