Nurmi 629, Prince Fair xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare juvelen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 570
Sv: Nurmi 629, Prince Fair xx

Vad världen är liten, Nurmirs uppfödare (brevbäran) är en vän till mig, har köppt en del hästar av honom...

Du menar Numir eller? för Nurmir har han inte fött upp :D

Bor du på samma ort som A?
Får jag fråga vilka hästar har du köpt av honom? är lite nyfiken för några av dem komma jag fortfarande ihåg.

Tack för Prince Fair-bilderna :bow: Jag har nog i stort sett bara sett galoppbilder på honom förut, så jag hade ingen aning om att min häst (Prince Fair - Harras) var så lik sin far i utseendet! Men han hade mycket större öron, när han stod och slöade med öron och underläpp hängande var han märkligt lik en mula...

Min häst var en kanonbegåvning i hoppning, men speciell i psyket. Han var en märklig kombination av världens både fegaste och modigaste häst och han hade ett terränggående i klass med en fjordings! Vi hade inga lysande tävlingsresultat, han ansåg att det var betydligt bättre att stanna än att riskera att nudda ett hinder och gångarterna var rätt ordinära. Jag saknar i alla fall honom, och den där ingående kännedomen om varandra vi fick med åren, fruktansvärt mycket.

Ja jag bor oxå på samma ort, gör du med? Jag har köppt ett sto e;maraton-Unesco (Marlén) och en valack e; Regazzoni-Beach Boy.
Marlén går här som avelssto och ska få sitt tredje föl nästa sommar om man inte räknar med dom A fick med henne förr i tiden. Hon måste ju ha varit där när du var där för hon blir 20 år nästa år...
Hon är u: Vikenda, helsyster till Matador (stavning?)

Jag tror jag kommer ihåg henne men är inte riktigt säker, däremot kommer jag ihåg Matador och även Pele som såldes samtidigt.

Nej jag bor inte kvar på orten har flyttat till blekinge och importerat ett sto från ljungby hit ;) (det ska ju var smålänska hästar om man vill ha riktigt bra hästar)

Hon är svartbrun med ett frågetecken i pannan, hon fick tre föl när hon var ung e Mowgli & Beach Boy
Hon är lite speciell i sitt temprament....lite sur...
Han har ju kvar gamla Melissa fortfarande och hon borde ju oxå varit där då f -85

:smirk: böjar inse hur länge sedan det är sedan jag var där.. Melissa känner jag bara igen namnet på men troligtvis har sett henne som föl. Däremot så kommer jag ihåg Frida och Leo som stod i samma stall men ägdes inte av A (shettisar).

Helt OT men har ditt alias något att göra med pizzerian ;)

Nej... mitt alias är inte från pizzerian... det är min ena häst... valacken e: Regazzoni han heter Rozzini= Zini haha, annars har dom ju goda pizzor där så man kan ju göra lite smygreklam :angel:

Hej Jag red Prince Noustie då han stod uppstallad på Ryttarstadion. Nusse blev 16 år gammal han förblev hingst hela livet och var fantastiskt snäll. Han ägdes av Anna Edelstam. mvh Karin

Hej Jag red Prince Noustie då han stod uppstallad på Ryttarstadion. Nusse blev 16 år gammal han förblev hingst hela livet och var fantastiskt snäll. Han ägdes av Anna Edelstam. mvh Karin

Kul att höra! :) Den avkomma till Prince Noustie som jag känt under många år, Baron Noustie, gick tyvärr bort i somras - då 32 år gammal. Du har möjligen inte någon bild på Prince Noustie? Skulle vara kul att jämföra far & son!

*KL*
Tänk att min gamla tråd blommade upp.
Det var min häst f. 02 e. Come Fast xx - Little Boy - Nurmi - Prince Fair xx som jag ville har reda mer om. Nu betar hon tyvärr på de evigt gröna ängarna.

Prince Noustie var svart och ganska knubbig för att vara fullblod.
Ganska bortskämd och lat men hoppade villigt parkbänkar i Lilljansskogen med sin ägarinna!

Hej hur får jag in mina scannade bilder på Nusse ? Jag har sparat dem som PDF:confused:.

Hej hur får jag in mina scannade bilder på Nusse ? Jag har sparat dem som PDF:confused:.

Du måste ha dem någonstans på nätet för att kunna länka dem - om du inte har någon hemsida, bildblogg elelr liknande så får du gärna mejla dem till mig så kan jag ladda upp dem och fixa med länkar mm! Mejla till: lorpan1@spray.se ;)

Har mailat bilderna till dig idag men det verkara vara strul med din emailadress.

Här är bilderna på Prince Noustie xx:
princenoustiexx_1.jpg

princenoustiexx_2.jpg

Verkligen kul att få se hur han såg ut! :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej, tyckt min ena kille sett lite hängig ut i ögonen o blicken i två dagar + varit omvartannat torr/blöt om nosen samt varm/kall om...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Vet verkligen inte vad jag ska göra eller vad detta kommer få för konsekvenser... Behöver hjälp/råd/tips! Jag har en SKK-reggad hane...
2
Svar
24
· Visningar
4 548
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka