Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förutsatt att det är en skimmel vi pratar om, så är det helt korrekt uppfattatdelvis kl*
tack för alla svaren!
man kan alltså säga att när hästen är vit så heter inte färgen vit utan det är helt enkelt en skimmel? då hade ja ju inte fel iallafall, började undra om ja hade missat ngt![]()
Jag brukar inte räkna hårstrån, utan titta på vad det är för färg på föräldrarna. Konstantskimmel och stickelhårig kan vara ganska lika till utseendet, där avgör föräldrarnas färganlag ifall det ens är genetiskt möjligt att det är en skimmel elelr inte, oavsett antal vita hårstrån på kroppen...Ja,men vet man ej det så är en häst med färre än 50% vita hår att betrakta som stickelhårig. Anger bara vad som lärs ut på ID-kontrollantkurserna...
delvis kl*
tack för alla svaren!
man kan alltså säga att när hästen är vit så heter inte färgen vit utan det är helt enkelt en skimmel? då hade ja ju inte fel iallafall, började undra om ja hade missat ngt![]()
en vit häst är vit och en skimmel en skimmel.
stooor skillnad.
jag har en brun o vit skäck ,, skulle int aklla hennes vita för skimmel det är vitt .
En albino häst ÄR vit ej skimmel.
en albino häst finns inte ens...En albino häst ÄR vit ej skimmel.
en vit häst är vit och en skimmel en skimmel.
stooor skillnad.
Fast det stämmer ju inte heller om du läser tråden![]()
Avblekta skimlar är ändå skimlar, genom hela livet. De ska INTE kallas för "vit"
Då skulle jag vilja att du förklarar skillnaden för oss "okunniga" eftersom du är så påläst !
VAD är den stora skillnaden mellan en skimmel och vit ???
(mej veterligen är alla vita hästar skimlar)
Har du någonsin SETT en häst som är vit hela tiden?en skimmel bleks ju av från en annan färg , en vit häst är vit hela tiden.