Hur stora blir era avkommer förhållande till hingsten

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 730
Sv: Hur stora blir era avkommer förhållande till hingsten

Ja skönt att hon har blivit 1.60 i allafall. Men storleken är ju inte allt, Löshoppade henne för någon vecka sen och hon gjorde 1.40 lekande lätt och ska snart debutera 1.20. Så vi får se vad det blir av denna lilla hoppetossan. ;)

min växte till han var 7-8 år!!! han är nästan 10 cm högre än sin pappa. var 168 vid treårstest och är nu ca 177-178. har ingen mätsticka. men jag är 178 och han är lika hög som jag. han var valpig och ofärdig länge, var även överbyggd och jag trodde att han skulle bli så. med tid och bra träning så är han nu flera cm högre över manken än korset! :)

men tror det är vanligare att stora hästar växer sent.. fast några cm till kan du nog få på den.

Rider en Elmshorn–Feliciano f. 03, som mättes till 162 i höstas. Mamman var 160 på treårstestet.

Nu har jag en liten korsning (mamma 175 cm & pappa 155 cm) hon blir 3 nu i maj och ligger på 160 cm i manken och högre bak.

Min blivande bebis som kommer i april blir nog STOR. (mamma 175 cm å pappa 162 cm och lämnar stort =).. ska bli kul atts evad de blir

då kan jag tillägga att jag har en häst efter feliciano som är 180! morfar är eloge som är 170 (stog de) och enligt bluppen ska de flesta av min hästs släktingar ge MINDRE. mamman vet ja inte hur stor hon va, men tvivlar på 180 i alla fall....så de blev nog nåt konstigt me honom! eller så ska man kanske inte lita sig helt blint på va alla säger å så...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka