Niveau 1136

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 504
Sv: Niveau 1136

När jag såg honom på championatet så slog det mig att han verkade så otroligt GLAD och trygg. Jag är väldigt förtjust i honom. Hopphingstar med bra gång är det jag mest gillar.

Vad ska de göra? Ska de stå för avel någon annan stans?

Enligt Flyinges hemsida satsar de på tävling 2008.
Finns under "vad hände med hingsten" eller "vart tog hingsten vägen" -fliken. Minns inte vad den hette :angel:

Det är även några här på buke som skrivit att iaf Cathageno står i Tyskland för försäljning men jag har inte sett nåt som styrker det.
Det borde ju stå på Flyinges sida iså fall, På Lácteur står det ju att han är i Tyskland för försäljning så då borde det väl göra det även på Cathageno.
Verkar inte som om de ska finnas på FAI heller.

Niveau är efter Emmerton- Voltaire- Castello- Unesco

När jag såg honom på championatet så slog det mig att han verkade så otroligt GLAD och trygg. Jag är väldigt förtjust i honom. Hopphingstar med bra gång är det jag mest gillar.

Jag håller med dig, tittade på någon video om honom där dom gjorde ärevarvet... ååååhhhhhhhh håll i dej tänkte jag för mig själv:D

När jag talade med avelsrådgivare på flyinge så sa h*n att C är nere i tyskland men om det är för försäljning eller tävling vet jag ej.. Men i tyskland skulle han vara..

*knapplån*

Lite OT men än då...

C är väl på försäljning vad jag hört. Etrusco är också till salu så Flyinge håller på och rensar ordentligt - tror det kommer bli bra till slut!
Nu ska de bara få in någon till topphingst också!

*knapplån*

Lite OT men än då...

C är väl på försäljning vad jag hört. Etrusco är också till salu så Flyinge håller på och rensar ordentligt - tror det kommer bli bra till slut!
Nu ska de bara få in någon till topphingst också!

Fast baserat på de avkommor som jag sett efter Etrusco kan jag tycka att det är synd att han inte ska vara i avel i år. Men det var inte så stort intresse hos stoägarna förra året, tyvärr. Ibland kan det nog vara en nackdel att stå på Flyinge och försöka göra sig synlig bland alla övriga godkända hingstar..

Enligt Flyinges hemsida satsar de på tävling 2008.
Finns under "vad hände med hingsten" eller "vart tog hingsten vägen" -fliken. Minns inte vad den hette :angel:

Det är även några här på buke som skrivit att iaf Cathageno står i Tyskland för försäljning men jag har inte sett nåt som styrker det.
Det borde ju stå på Flyinges sida iså fall, På Lácteur står det ju att han är i Tyskland för försäljning så då borde det väl göra det även på Cathageno.
Verkar inte som om de ska finnas på FAI heller.

Jo, jag såg att det stod det. Men vem ska tävla dem? Och är de kvar i Sverige?

Enda nackdelen med Niveau är väl att han är något lågställd. Han passar kanske inte till alla ston.

Jag tycker inte att Niveau är lågställd längre men jag kan hålla med om att han hade en tedens till det vid bruksprovet. Kolla in han i år, han har verkligen växt till sig.
Det ska bli jätte roligt att få se hans föl i år. Själv ska jag betäcka med Niveau så fort säsongen börjar, jag bara längtar.

Finns det några bilder från i år att se någonstans?

Vill minnas att han inte hade jättekul exteriör förra året, lite dålig resning och så.

Senast ändrad:

Jag tycker inte att Niveau är lågställd längre men jag kan hålla med om att han hade en tedens till det vid bruksprovet. Kolla in han i år, han har verkligen växt till sig.
Det ska bli jätte roligt att få se hans föl i år. Själv ska jag betäcka med Niveau så fort säsongen börjar, jag bara längtar.

Hmm, nu ska ju visserligen inte just jag ha honom på mitt sto även om det vore trevligt, men då passar han inte till ett sto som är lite överbyggt heller va?:o Det är en kompis till mig som funderar på att ha honom och hennes sto är jätte fint men ngt överbyggt.

Vi har ett sto dräktigt med honom. Blev helt tokförälskad i honom under förra årets bruksprov.

Blir detta ett bra föl så är det inte alls omöjligt att vi gör ett helsyskon igen...

Enligt asvh "Han bör kunna rekommenderas till icke lågställda ston med god resning, för en hoppinriktad avel, speciellt om man vill förbättra kvickhet och spänst"

Jag tycker det är svårt att säga vad som passar och inte. Svårt att säga när man inte ser stoet.

Stoet jag ska betäcka med är ngt lågställd, efter Robin Z men jag vet av hennes tidigare föl att hon lämnat blev långbenta.
Jag tror man vet bäst själv.

Supersnäll och cool. Står hemma i stall med ston ston, leds i grimma och grimskaft helt lugnt till och från hagen.

Fast det är det väl en hel del hingstar som klarar.. Vet ett flertal och några av dem har dessutom rykte härinne att vara dum och smått hysterisk...:angel:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: cassiopeja
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 078
Senast: Kirre
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 723
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka