Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Jag ska betäcka mitt sto för första gången. Har läst hingstkataloger och surfat på nätet för att hitta den perfekta hingsten. Det finns...
2
Svar
31
· Visningar
2 723
Senast: PansParis
·
F
Avel Snälla ni som vet berätta så mycket ni vet om han, jag hittar inget om honom på nätet. Hopp eller dressyr? Tack
2
Svar
25
· Visningar
3 088
Senast: Leteng
·
G
Avel På sistone har jag läst flera trådar om ston som precis har fått föl och som ska sättas igång igen till varje pris. Helst så snart fölet...
Svar
16
· Visningar
1 459
Senast: FT_ryttare
·
Avel Har hört från ett flertal personer att man ska kunna se könet på fostret vid ett visst dygn, stämmer det? Har aldrig hört någon som sagt...
Svar
10
· Visningar
1 712
Senast: Bellini
·
Avel Nu behöver jag lite hjälp från er, kom gärna med synpunkter och ideer. Vilken hingst ska jag välja? Det jag vill få ut av min avkomma...
Svar
19
· Visningar
1 945
Senast: Thera
·
Avel Skulle vilja veta så mycket som möjligt om denne hingst. Har sökt på forumet men inte hittat så mycket. Så vad tycker ni om honom?
Svar
7
· Visningar
1 032
A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 381
Senast: Atida
·
S
Avel Har Tyskland någon motsvarighet till svenska BLUP samt ASVH.
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Thesen
·
F
Avel Hur mycket kostar det ung. att kolla hos vet när ens häst blir brunstig? Hur exakt kan man se när dom blir brunstiga? Kan alla kliniker...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: hajen
·
Avel Mitt sto har gått ca 338 dygn idag. Igår bröjade mjölken droppa. Hur länge kan de gå så utan att det är någon fara för antiropparna i...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 598
Senast: QuickStar
·
Avel Vet ju att här finns en del som är duktig på holländare, så vad kan ni säga om följande hingstar ? Faldo (e. Purioso-Nimmedor) Enrico...
Svar
7
· Visningar
1 450
Senast: Rudolfsson
·
S
Avel Funderar lite sittandes här med våran fölis död...:cry: Jag har varit med om en del fölningar o 3 fölningar har varit på dagen, alla tre...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: CK
·
Avel Om någon här vet var man kan köpa de där skenorna (Ortos-X eller av märket Kimzey) som man kan använda till x-benta föl, så vore jag...
Svar
13
· Visningar
2 285
Senast: lundsbo
·
Avel Jag har råkat snubbla över en avkomma till denna hingst http://www.lusitano.ch/ (tror att hans stamboksnr kan vara 45 eller 837) Har...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: A-K.Eng
·
Z
Avel En enkel (och dum?) fråga som jag inte själv vet svaret på.. Jag ska betäcka mitt sto nu pga. ligamenskada, som förhoppningsvis ska vara...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Ramona
·
L
Avel Har ett treårigt sto som ska betäckas o jag kan inte bestämma mig för vad jag ska betäcka med, blir snart tokig..:crazy: Hon är iväg på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 132
Senast: Laahra
·
Avel Satt och läste i Dräktig med Valack-tråden, och tanken slog mig, Hur vanligt är det att ett sto blir sterilt pga att stoet blivit...
2
Svar
22
· Visningar
3 251
Senast: Freja_
·
Avel Är det någon som vet var man kan få tag på sådant? Har en bekant som är uppfödare och hade aldrig hört talas om detta..
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: poff
·
C
Avel Jag ska hyra ett shettis sto i sommar åt min lillasyster. Hon har ett föl i magen som kommer att vara med oss under sommaren. Nu är det...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: ameo
·
P
Avel Hej! Vårt sto ska föla runt den sista maj. Nu är det så att hon är caslick opererad . Hur gör man då? "Sprätta" upp nu innan fölning med...
2
Svar
21
· Visningar
5 546
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023