Hjäälp..snälla..med hingstval!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Legend
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hjäälp..snälla..med hingstval!!!

Har du kikat något på San Brazil?? Har sett några avkommor som ser riktigt trevliga ut. Stammen är ju heller inte fy skam. Verkar bli högställda individer av mycket god typ.

Hej!

Din häst har ju inte Landgraf förrns i 4:e och 5:e led, så det är ju ingen fara alls att ta en hingst med Landgraf nära i stammen. Det är ju väldigt långt bort, blir ju 5:e & 6:e på avkomman. Så du kan ju välja vilken du vill i stort sätt. Även Cor de la Breére är ju långt bak två gånger i 5:e led.

Min har Landgraf i andra led så det är lite kämpigare;) Men jag skulle inte tveka att ta en hingst med Landgraf bak i stammen om jag verkligen tror på kombinationen.

Lycka till

Hej!

Din häst har ju inte Landgraf förrns i 4:e och 5:e led, så det är ju ingen fara alls att ta en hingst med Landgraf nära i stammen. Det är ju väldigt långt bort, blir ju 5:e & 6:e på avkomman. Så du kan ju välja vilken du vill i stort sätt. Även Cor de la Breére är ju långt bak två gånger i 5:e led.

Min har Landgraf i andra led så det är lite kämpigare;) Men jag skulle inte tveka att ta en hingst med Landgraf bak i stammen om jag verkligen tror på kombinationen.

Lycka till

Ok..jag trodde inte det skulle bli bra o lägga in dom fler ggr i stammen man vet ju aldrig vad som slår igenom ;)
Sen har jag hört att man ska akta sig för att linjeavla på Landgraf för det kan bli tuffa hästar..?
Min är tuff men inte dum..men man vill ju inte tänja på gränserna mer..:D
Jag är dålig på det här med att linjeavla men visst då blir ju urvalet större nu då..
Men har du Landgrat mer än en gång i stammen på din menar du?
Usch, jag tycker inte det här är lätt..

Jo, men hört att han ska va tuff så han har jag inte funderat på..
Vet inte om det stämmer men därav så har jag inte funderat mer på det..vill ha en hingst med bra huvud o bra ridbarhet..

Har du nån bild på din akriboriavkomma?
Var ska din gå 3-års test nånstans?:)

Har fortfarande inte bestämt mig..:o

Men om jag nu inte behöver fundera på det här med att ta in mer av Cor de la bryé t ex. vad tror ni om Aerline H på detta sto?
Lämnar han högställda avkommor? Kan man säga att han själv är högställd?
Verkar va en trevlig hingst o så är det ju en meriterad hingst på ett ungt sto som nån tyckte att jag skulle ta..;)

Har du kikat på Last Liberty? Min tants halvsyster är efter honom, mkt trevlig och smart fröken, hoppar bra. Ädel i modellen. Mkt bättre temprament än min donna :D.

Careful, Acacio, Caganacho?????????

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 589
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 257
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023