Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Är det någon som vet vilken stofamilj Candela NRW e. Carte dÒr kommer ur? Jag har sökt på nätet i flera databaser och inte funnit henne...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: cissiny
·
Avel När är det egentligen? Det borde vara innan ägget fäst sig i livmodern väl? Någon som vet mer exakt? Jag har inte vågat rida mitt...
2
Svar
30
· Visningar
4 483
Senast: Miaa
·
A
Avel Jag har tidigare skrivit i trådar och frågat om de hingstar jag tänkt mig till mitt sto varit okej att avla på men mest bara fått...
2
Svar
36
· Visningar
4 564
Senast: guppey
·
Avel en kompis ha en nodis som skulle ha fölat den 12 denna månaden , men inget föl ha kommit ännu... stoet är inte tjock alls om man...
Svar
12
· Visningar
1 618
Senast: Myrten
·
I
Avel Har försökt att söka men får inga bra träffar alls, så därför blev det en ny tråd. Vill veta så mycket som möjligt om fryst semin...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Iglatjarn
·
Avel Har nu funderat på att använda någon av dessa 2 hingstar till mitt 4 års sto till våren då hon nu är utdömd o blir triangelmärkt. Är...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 285
Senast: Luchador
·
W
Avel Frågan som jag har ställt mig själv, många gånger är. En hingst som skall gå på skick sperma, måste testas för CEM och EVA. Men en...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 785
Senast: Welsh
·
Avel Jag försöker hitta info om ridponnyhingsten Axxas Intermezzo. Någon som har tips på var jag kan hitta hans hemsida eller som vet vilken...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Zondell
·
Avel Mitt föl som föddes igår har problem att resa sig själv. Hon gör tappra försök men har bara lyckats själv två gånger. Jag måste hjälpa...
2
Svar
24
· Visningar
2 827
Senast: mik
·
Avel Sitter här och är lite nervös. I mitt stall finns ett föl på 8 månader en hingst.. han har inte ens sett åt ston innan Jorunn kom till...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: Niela
·
M
Avel Jag har ett föl som är 5 dagar gammal. I 3 dagar nu så tycker jag att hon varit ganska flåsig. Hon har en andningsfrekvens på ca 90/min...
Svar
2
· Visningar
1 819
Senast: mariac
·
Avel Jag snubblade över en intressant artikel i ett gammalt nummer av tidningen Hästen (nr 8 1958) som försöker reda ut vad begreppen efter...
Svar
10
· Visningar
10 096
Senast: ancan
·
F
Avel Hejsan alla avelsintresserade hästmänniskor. Jag är en kille som nu tänkte ge mig in i den här spännande världen med hästavel. Uppväxt...
2
Svar
30
· Visningar
3 245
Senast: hoppsann
·
Q
Avel Är det någon som sett avkommor efter Coronet Ask? någon som sett honom i verkligheten eller som har några andra tankar kring honom.
Svar
2
· Visningar
928
Senast: qsarmor
·
M
Svar
5
· Visningar
923
Senast: majabergman
·
E
Avel Jag kanske måste bestämma mig tills imorgon om mitt sto är redo! Vet ännu inte vem jag ska betäcka mig, så jag vädjar till er alla om...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Freja_
·
A
  • Låst
Avel Vad ligger halvblodsfölpriserna på nu ungefär? Mamma = Bra stam, dock ej presterat ngt själv, men som sagt bra stam. Pappa = Godkänd...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: ameo
·
I
Avel Har en liten fråga. Min häst är inte dräktig, och har inte varit det. Men igår så kom det mjölk, det var iaf vit vätska. Det har aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: arnlic
·
Avel Då jag inte har varit inne på det här med araber innan jag köpte min nu i vintras (är helt såld på araber nu!:love:) så vet jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 100
Senast: Wiszca
·
S
Avel Någon som vet om han kommer att finnas tillgänglig i Sverige nästa år? Har mailat importören för drygt en månad sedan men ej fått svar...
Svar
12
· Visningar
1 423
Senast: Atida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V