Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Behöver snabb hjälp av avel och hästsjukvårdskunniga! Stoet fölade för en vecka sedan, hon var rejält tagen efteråt, och vi fick två...
Svar
3
· Visningar
1 773
Senast: stommen
·
B
Avel Söker nu lite info om Business 1102 finns det någon som har en avkomma efter honom med bild tack.
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: FT_ryttare
·
Avel Någon som vet något om denna fullblodshingst??
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Cat_and_rat
·
H
Avel Det funkar inte att söka på detta i sökmotorn, och jag hittar ingen annan tråd så.... någon som vet något om denna stofamilj? Var kan...
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: Helan
·
M
Avel Det är jätte synd om min kompis medryttar häst (fd travare) Hon ska ha föl snart (kanske 2 veckor). Men det är jusst så att i det...
2
Svar
31
· Visningar
3 265
Senast: Amora
·
A
Avel Betäckte mitt sto via naturlig betäckning den 30 mars iår. Dvs exakt idag en månads sen. Hade då en mycket tydlig brunst! (blinka...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: pastejja
·
W
Avel Tycker ni att det är okej att "förstöra" en hoppstam med att betäcka med en dressyr stammad hingst. Jag funderar så det knakar... Har...
Svar
19
· Visningar
3 081
Senast: SusieQ
·
Avel Kollade mitt sto nu ikväll när jag tog in henne. Såg då att hon var slapp i slidan. Hon är på dygn 292, kan det vara kastning på gång...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Bellini
·
O
Avel Tittade på Flyinges hemsida och såg att Dionysos ingå i deras program i år. MEN dessutom verkar det som om han ska stå där. Är det någon...
Svar
10
· Visningar
1 578
Senast: amm
·
Avel Hur många här har fått sina ston ihopsydda??? Min är och jag ska tydligen ta upp det innan fölning.. En vecka innan... JAg frågade när...
Svar
14
· Visningar
1 385
Senast: EmelieR
·
L
Avel Hej, Skulle gärna vilja ha en tråd för oss som är nybörjare på avel och står inför vår första betäckning nu till våren. Tänkte mig...
37 38 39
Svar
775
· Visningar
61 041
Senast: nagellina
·
T
Avel Hej! Jag har ett sto som ska gå 3-årstesten i vår. Efter detta planerar jag att betäcka henne. Hon är efter Oramé och en...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 310
Senast: Arsozah
·
Avel hur gör ni som avlar så? alltså, vad styr valet av hingst? vad gör ni med avkommor som växer för mycket? ena stoet här är ca 155cm i...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: boccia
·
Q
Avel Jag riktar mig nu till halvblodsaveln, med speciell inriktning på dressyraveln. Vilka hingstar bör man se upp med att lägga på ett...
2
Svar
35
· Visningar
3 395
Senast: Luchador
·
Avel Vad innebär det om en unghäst är utåttad bak? Är det något som ändras till det bättre när hästen musklar på sig, eller ska man ska dra...
Svar
4
· Visningar
3 288
Senast: via
·
Avel Vid vilken ålder brunstar en häst första gången?
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: SeagirlM
·
B
Avel Hej! Skulle bli glad för råd när vi nu står inför att skaffa ett första föl. Vi har ett fuxsto efter Bartok - German som är lätt i typen...
2
Svar
26
· Visningar
2 855
Senast: Vimsan
·
Avel Är det någon som vet något om Stakkatos söner Stalypso och Stakkato Gold? Och är det någon som vet hur det går till när man ska ta in...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Laahra
·
Avel Hej på er! Jag har köpt ett holländskt halvblod.. trodde jag! Läser jag på Aftonbladets rasbeskrivning så heter det Holländskt...
Svar
15
· Visningar
8 334
Senast: malinsky
·
Avel Köpte ett 3 årigt islandssto för ungifär 2,5 månader sedan. Hon gick då i en unghästflock med tre ston och två hingstar. En av...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 968
Senast: ge-hovfoto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation